فرهنگ تحقیق باید در تمامی حوزه ها جاری باشد

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی تأکید کرد: جاری بودن فرهنگ تحقیق در تمامی حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی الزامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «علی بیگ زاده» ظهر امروز یک شنبه (۲۳ آذرماه) در جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری خراسان شمالی با بیان اینکه پژوهش، موتور و محور توسعه هر کشوری است، افزود: اگر جایی از دنیا عقب ماندگی و کاستی وجود دارد، بدون شک به عدم اهمیت به پژوهش و فناوری مربوط است.

 

 معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی افزود: ساخت زیربنای پژوهش در کشور باید از مدارس از طریق دانش آموزان آغاز شود.



وی با بیان اینکه پژوهش و تحقیقات می تواند مشکلات را حل کند، اظهارکرد: امروز در ایام شیوع بیماری کرونا کشوری می تواند از این مشکل بیرون بیاید که در این زمینه تحقیقات کاربردی انجام دهد که در کشور ما نیز از ابتدای شیوع این بیماری کارهای تحقیقاتی خوبی شکل گرفته است.

 


معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی افزود: برای نهادینه کردن بحث پژوهش در جامعه همه افراد باید طعم شیرین نتیجه آن پژوهش را بچشند.

 


بیگ زاده افزود: جاری بودن فرهنگ تحقیق در تمامی حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی الزامی است.

 


وی تأکید کرد: در حوزه آموزش و پرورش اقدامات خوبی در حوزه پژوهش انجام شده که تاسیس پژوهش سراهای دانش آموزی و اجرای طرح پژوهشی معلمان از جمله این کارها است.


 

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی گفت: امروز سنجش سطح دانایی در یک جامعه بر اساس شاخص میزان تولید و مصرف اطلاعات است.

 

 

در این جشنواره، از ٢٢ پژوهشگر، فناور و صاحب غرفه برتر تقدیر شد.

 

 

 

کد خبر 1003182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha