۷۶ کودک بی‌سرپرست تحت پوشش بهزیستی خرمشهر قرار دارند

هفت‌جوش با اشاره به اینکه ۷۶ کودک بی‌سرپرست تحت پوشش اداره بهزیستی خرمشهر قرار دارند گفت: از سال گذشته تاکنون بالغ‌ بر ۴۰۰ میلیون تومان هزینه نگهداری این کودکان پرداخت شده است.

«لیلا هفت‌جوش» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با تاکید بر لزوم حمایت از کودکان بی‌سرپرست اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون، بالغ‌ بر ۴۰۰ میلیون تومان هزینه نگهداری کودکان بی‌سرپرست تحت پوشش اداره بهزیستی خرمشهر به خانواده‌های متولی پرداخت شده است.

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خرمشهر از پرداخت هزینه‌ نگهداری کودکان بی‌سرپرست در قالب امداد یارانه خبر داد و افزود: تعداد این کودکان بی‌سرپرست ۷۶ نفر است که ۱۱ نفر از آنها حقوق ماهانه ۶۵۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند و برای ۶۵ نفر دیگر به دلیل کمبود اعتبارات و برخی مشکلات، ماهانه۱۸۸ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

 

وی تصریح کرد: این کودکان به دلیل فوت پدر یا مادر، ازدواج مجدد پدر یا مادر، مفقود و یا زندانی بودن پدر یا مادر، با خانواده پدری یا مادری و یا بستگان نسبی یا سببی خود زندگی می‌کنند که این اشخاص به عنوان «امین موقت» این کودکان به شمار می‌روند و سرپرستی آنها را بر عهده دارند.

 

هفت‌جوش با بیان اینکه اداره بهزیستی خرمشهر از سال گذسته تاکنون، سرپرستی ۱۰ نوزاد بی‌سرپرست و یا فاقد سرپرست را به خانواده‌های دارای صلاحیت و متقاضی فرزندخواندگی واگذار کرده است ادامه داد: پس از احراز اهلیت متقاضیان و تشکیل پرونده اولیه و انجام آزمایش‌ها و معاینه‌های تخصصی لازم و با همکاری دادگستری و از طریق صدور حکم توسط مقام قضایی این کودکان تحویل داده شده است.

 

وی تصریح کرد: در قانون و برحسب دستورالعمل جدید فرزندخواندگی، علاوه بر خانواده‌های فاقد فرزند، نوزادان بی‌سرپرست نیز به خانواده‌های دارای فرزند واگذار می‌شوند که از شرایط مورد نیاز آن می‌توان به دارا بودن وضعیت مناسب اقتصادی، نداشتن سوء سابقه، دارا بودن سلامت روان و وضعیت اجتماعی مناسب نیز اشاره کرد.

 

کد خبر 1003248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha