حل اختلافات بیمه گذاران راهکار کمک‌رسانی بیشتر به غرفه داران بازار تجاری اروند است

اوالی حل اختلافات بیمه‌گذاران را راهکار کمک‌رسانی بیشتر به غرفه‌داران بازار تجاری اروند دانست و گفت: برای تحقق اتفاقات مثبت در این مجتمع علاوه بر تعامل و همدلي بازاریان با شرکت توسعه سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند، حل اختلافات بیمه گذاران ضروری است.

«سید احمد اوالی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با بیان اینکه عرصه خدمت در سایه همدلی دوسویه مردم و مسئولان معنا پیدا می کند اظهار کرد: سال گذشته ۷۶ غرفه در مجتمع تجاری اروند (کنزالمال) دچار حریق شدند و با توجه به تاخیر در پرداخت حق بیمه و با تاکید بر اجرای مصوبه شورای تامین شهرستان خرمشهر، شرکت توسعه سرمایه گذاری اروند علیرغم محدودیت های مالی و  تنها برای رفع هرچه سریع تر مشکلات غرفه داران عملیات بازسازی را آغاز کرد.

 

مدیر مجتمع تجاری اروند افزود: طرف قرارداد بیمه آتش سوزی این مجتمع بیمه دانا بود که پس از بررسی کارشناسان بیمه و آتش نشانان؛ پرونده مورد نظر تشکیل و مستندات جهت پرداخت خسارت به شرکت بیمه دانا در تهران ارسال شد، البته انتظار می رفت ظرف مدت یک ماه حق بیمه پرداخت شود اما همان گونه که پیشتر گفته شد این امر محقق نشد و شرکت توسعه سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند دست به کار شد.

 

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی پروژه بازسازی غرفه های آسیب دیده از آتش سوزی تصریح کرد: این پیشرفت ۹۰ درصد بوده و متاسفانه پس از یک سال علیرغم بازسازی غرفه‌های آسیب دیده انتظارات ما از سوی بیمه دانا به دلیل مشکلات حقوقی این بیمه با بیمه آسیا محقق نشده و تاخیر در پرداخت خسارت به دلیل شکایت بیمه آسیا بوده و مانع اصلی توقف پرداختی ها این شرکت بیمه است که موضوع از طریق قانونی در حال پیگیری است.

 

اوالی حل اختلافات بیمه گذاران را راهکار کمک رسانی بیشتر به غرفه داران بازار تجاری اروند دانست و اضافه کرد: برای تحقق اتفاقات مثبت در این مجتمع علاوه بر تعامل و همدلی دوسویه از سوی بازاریان با شرکت توسعه سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند، حل اختلافات بیمه گذاران امری ضروری است.

 

وی به بیمه انبارهای مجتمع تجاری اروند نیز اشاره کرد و ادامه داد: قبل از حادثه آتش سوزی اداره انبارهای مجتمع تجاری اروند از طریق شرکت توسعه سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند به پیمانکار واگذار شده بود، در متن قرارداد تمامی مسئولیت‌ها به جز بیمه سازه به عهده این پیمانکار است و این شرکت به صورت محدود کالای انبارها را بیمه کرده که در صورت پرداخت خسارت از سوی بیمه دانا می تواند جبران خسارت قابل توجهی برای بازاریان باشد.

 

مدیر مجتمع تجاری اروند از عدم پرداخت اجاره بهای ماهیانه غرفه‌های مجتمع اروند از سوی بعضی از غرفه‌داردان خبر داد و ابراز کرد: برای اداره، بازسازی، نگهداری و ارائه خدمات مطلوب به همت جمعی، همکاری و همدلی دو سویه نیاز است.

 

وی ضمن قدردانی از غرفه دارانی که به پرداخت اجاره بهای خود متعهدند خاطر نشان کرد: معافیت هایی در زمان شیوع ویروس کرونا و بعد از آتش سوزی برای غرفه دارن در نظر گرفته شد و همچنان هم جهت تخفیف مجدد درحال پیگیری است اما متاسفانه بدهی معوقه بعضی از کسبه این بازار نزدیک به ۸۰ میلیارد ریال است.

 

اوالی عنوان کرد: اکنون نیز مکاتبه ای در ماه های گذشته با فرمانداری ویژه خرمشهر در خصوص همکاری و معرفی بانک ها جهت پرداخت تسهیلات بانکی به آن دسته از غرفه دارانی که دچار حریق شده بوده اند، انجام شده است.

 

وی همچنین به انتقاد بعضی غرفه دارن در خصوص مشکلات سقف غرفه های بازسازی شده هنگام بارندگی اشاره کرد و یاد آور شد: انتقادات به حق بوده به همین جهت موضوع از سوی مدیریت عمرانی شرکت توسعه سرمایه گذاری به عنوان ناظر پروژه در حال پیگیری است، پیمانکار مربوطه عملیات رفع این مشکل را آغاز کرده و جا دارد از صبر و شکیبایی غرفه داران بازار اروند تشکر کرد.

 

کد خبر 1003251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha