افزون بر ۳هزار کیلومتر از راه های روستایی گیلان فاقد آسفالت است

مرادی از اجرای طرح ابرار و اقدام برای آسفالت راه‌های اولویت‌دار روستایی گیلان توسط وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت: سه هزار و ۴۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان گیلان فاقد آسفالت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «فریبرز مرادی» صبح امروز (دوشنبه 24 آذر) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان در طرح زمستانی پلیس راه مشارکت دارد اظهار داشت: در حال حاضر چیزی حدود 3 هزار و 45 کیلومتر از راه‌های روستایی استان گیلان فاقد آسفالت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه تقریبا 13 هزار و 308 کیلومتر انواع راه اعم از اصلی، فرعی، آزاد راه و روستایی در سطح استان وجود دارد عنوان کرد: از سال 97 شناسایی نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای در دستور کار سازمان و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گرفت. 

 

مرادی از شناسایی 98 نقطه پرحادثه جاده‌ای در گیلان در سال 97 خبر داد و با تاکید بر اینکه برای رفع این نقاط تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است تصریح کرد: روشنایی، نصب تابلو، علایم اخطاری و اطلاعاتی و علایم انتظامی از جمله کارهایی است که در طرح رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای توسط راهداری انجام می‌شود.

 

وی رفع 11 نقطه پرحادثه جاده‌ای گیلان در سال 97 با توجه به اعتباراتی که برای این کار در نظر گرفته شده بود را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: در سال 99 هم رفع 14 نقطه پرحادثه جاده‌ای گیلان در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قرار گرفته و تاکنون کار 6 نقطه به پایان رسیده است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه عملیات ایمن‌سازی سه نقطه در حال انجام بوده و پنج نقطه حادثه‌خیز دیگر استان هم در دست مطالعه است یادآور شد: در کل گیلان 2 هزار و 905 آبادی بالای 20 خانوار داریم و سه هزار و 45 کیلومتر راه روستایی در استان هم فاقد آسفالت است.

 

مرادی از اجرای طرح ابرار و اقدام برای آسفالت راه‌های اولویت‌دار روستایی توسط وزارت راه و شهرسازی سخن گفت و اذعان کرد: در سال 99 این طرح دو مرحله ابلاغ شده است به طوری که در مرحله نخست بازسازی 178 کیلومتر و در مرحله دوم هم بازسازی 161 کیلومتر در دست انجام قرار گرفت.

 

وی تعریض، بهسازی و روکش آسفالت راه‌های روستایی را یکی از اقدامات طرح ابرار اعلام کرد و با بیان اینکه در سال 99 حدود 154 روستای گیلان زیر پوشش این طرح می‌روند افزود: تاکنون نزدیک به 21 کیلومتر از راه‌های روستایی گیلان روکش آسفالت شده و 44 کیلومتر هم در شرف اجرای قرارداد است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان وقوع سیل سال 97 در استان و به واسطه آن تخریب چندین پل در استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: بازسازی این پل‌ها در دستور کار این اداره کل قرار گرفت و هم‌اینک هم توسط پیمانکاران مربوطه در حال اقدام بوده و سعی می‌شود عملیات اجرایی آن‌ها تا پایان دولت به اتمام برسد.

 

مرادی مقاوم‌سازی در محدوده پل‌های بزرگ با سنگ‌های وزنی، ایمنی و اجرای دیوارهای حائل در حوزه راه‌های ارتباطی گیلان را از جمله اقدامات راهداری برای جلوگیری از تخریب سیل خواند و بیان داشت: تعمیر و پاکسازی و رسوب‌زدایی پل‌ها، ریزش برداری و احیاء روکش‌های طولی هم از دیگر اقدامات راهداری برای نگهداری از پل‌ها است.

 

وی کیفیت رویه راه‌ها و ایمنی هر چه بیشتر آن‌ها را از جمله عواملی که کاربران جاده از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انتظار دارند دانست و ابراز داشت: روکش راه‌ها و لکه‌گیری هندسی از جمله اقداماتی است که اجرای آن در طول امسال و سال‌های قبل توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان تداوم داشته است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان انجام چیزی حدود 25 هزار متر مربع عملیات لکه‌گیری هندسی در طول راه‌های استان را از جمله کارهایی که از ابتدای امسال تاکنون انجام شده است اعلام کرد و افزود: علاوه بر این‌ها در همین مدت بیش از 25 کیلومتر از راه‌های استان گیلان هم روکش آسفالت شده است.

 

مرادی از وجود 25 راهدارخانه ثابت و 6 راهدارخانه سیار در طول راه‌های مواصلاتی استان گیلان خبر داد و اظهار داشت: 351 دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین در حوزه راهداری گیلان در نظر گرفته شده و 541 نفر نیروی انسانی نیز در طرح زمستانی راهداری و پلیس راه مشارکت فعال دارند.
 


وی با بیان اینکه در بارش‌های برف آذرماه امسال سه هزار و 950 کیلومتر برف‌روبی در محورهای کوهستانی شهرستان‌های مختلف گیلان انجام شد خاطرنشان کرد: آماده‌سازی 60 اکیپ به همراه 545 نفر از راهداران که در راهدارخانه‌ها مستقر می‌شوند از جمله اقدامات راهداری گیلان برای مواجهه با فصل بارش برف است.

کد خبر 1003426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha