مراکز ثابت اهدای خون در استان آماده خونگیری و دریافت پلاسما هستند

دژکام گفت: مراکز ثابت اهدای خون در استان اردبیل آماده خونگیری و دریافت پلاسما از بهبودیافتگان بیمار کرونا هستند.

«شراره دژکام» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: مراکز ثابت اهدای خون در استان اردبیل آماده خونگیری و دریافت پلاسما از بهبودیافتگان بیمار کرونا هستند.

 

مدیر کل انتقال خون استان اردبیل تصریح کرد: هم اکنون 4 مرکز ثابت در شهرستان های اردبیل، مشگین شهر، پارس آباد و خلخال برای پذیرش اهدا کنندگان خون آمادگی دارد.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: در روزهای سخت شیوع بیماری کرونا قرار گرفته ایم اما شهروندان سنت حسنه اهدای خون را فراموش نکنند زیرا برخی از بیماران به فرآورده های خون نیازمند هستند.

 

دژکام تاکید کرد: برخی از بیماران غیر کرونایی به فرآورده های خونی نیازمند هستند که باید در تامین این فرآورده ها تلاش کنیم و از شهروندان درخواست می شود تا در اهدای خون همت بیشتری داشته باشند.

 

وی یادآور شد: تمامی پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در مراکز اهدای خون رعایت می شود و تاکنون هیچ گزارشی از شیوع این بیماری از طریق خون گزارش نشده است.

 

مدیر کل انتقال خون استان افزود: اهدا کنندگان خون با در دست داشتن کارت ملی و مراجعه به یکی از پایگاه های خونگیری می توانند نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

 

دژکام خاطر نشان کرد: دریافت پلاسما از بهبودیافتگان بیماری کرونا نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی و تحت تدابیر خاص برای کمک به بیماران کرونایی همچنان با دقت بیشتری انجام می شود.

 

کد خبر 1003432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha