از توزیع آبمیوه میان کارتن‌خواب‌ها تا تهیه  ۵ هزار بسته گوشت و مرغ برای نیازمندان در دوران کرونا

حجت‌الاسلام پهلوان با شرح اقدامات اهالی مسجد امام سجاد(ع) در دوران شیوع کرونا، گفت: تهیه کفش برای نیازمندان، تهیه و توزیع آبمیوه میان کارتن‌خواب‌ها، ضدعفونی کردن بیمارستان‌های اطراف مسجد، توزیع ۵ هزار بسته معیشتی و ... ازجمله این فعالیت‌ها است.

حجت الاسلام« اسماعیل پهلوان» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های مسجد امام سجاد(ع)  (واقع در خیابان فخر رازی) برای مهار بیماری کرونا، اظهار کرد: مسجد امام سجاد(ع) از زمان شیوع این بیماری تاکنون در چندین مرحله اقدام به توزیع بسته های معیشتی به نیازمندان کرد و تا کنون در هشت مرحله پنج هزار بسته گوشت و مرغ را میان نیازمندان توزیع کرده است.

 

 

 

 

امام جماعت مسجد امام سجاد(ع) واقع در خیابان فخر رازی بیان کرد: تولید و توزیع 10 هزار ماسك رایگان، توزیع دو هزار لیتر مایع ضد عفونی دست و سطوح، ضدعفونی معابر و درهای منازل در سه مرحله بخش دیگری از این خدمات بوده است.

 

حجت الاسلام پهلوان تصریح کرد: تهیه و توزیع 50 بسته لوازم التحریر و تهیه تبلت برای دانش آموزان نیازمند به منظور استفاده از آموزش های مجازی در منزل، تهیه جهیزیه برای جوانان در آستانه ازدواج در چهار مرحله، کمک پرداخت ودیعه مسکن برای نیازمندان و پرداخت کمک هزینه دارویی برای افراد بی بضاعت و نیازمند بخش دیگری از برنامه هایی است که از سوی مسجد امام سجاد(ع) برای مهار بیماری کرونا صورت گرفته است.

 

وی از قربانی گوسفند در اول هر ماه قمری خبر داد و تصریح کرد: تهیه کفش و غذای گرم برای نیازمندان، کمک به در راه ماندگان، توزیع كارت های بانكی برای كمك هزینه به كارگران تولیدی ها و ناشران اطراف مسجد بخش دیگری از برنامه های این مسجد برای مهار بیماری کرونا بوده است.

 

حجت الاسلام پهلوان تاکید کرد: توزیع آبمیوه طبیعی در بیمارستان های مصطفی خمینی و بهار و بهارلو برای بیماران كرونایی و ضدعفونی بیمارستان های نجمیه و مدائن و حیدری و ابوریحان و ... هم در چند نوبت انجام شده است. ضمن اینکه آبمیوه طبیعی نیز بین کارتون‌ خواب ها در چند مرحله توزیع شده است.

 

 

 

 

وی با اشاره تقسیم نمک متبرک بین نانوایی های محله و منطقه گفت: معرفی نیازمندان وام به كمیته امداد امام خمینی(ره)، ارائه خدمات مشاوره مذهبی و امور خانواده به مراجعان، راهنمایی و پاسخگویی به احكام و اجرای گروه سرود در خیابان های محله و دادن روحیه به مردم نیز به همت اهالی این مسجد در ایام شیوع کرونا صورت گرفته و می گیرد.

 

حجت الاسلام پهلوان با اشاره به خدمات این مسجد در موج سوم شیوع کرونا، ابراز کرد: با بالا رفتن تعداد مبتلایان طی اطلاعیه‌ ای از خانواده‌های مبتلایان، سالمندان و کسانی که امکان خروج از منزل را ندارند، درخواست کردیم که اگر نیازمند ضدعفونی منازل خود هستند یا مایحتاج منزل خود را نمی‌توانند تأمین کنند به ما اطلاع بدهند تا اقدامات لازم برای کمک به آنها را انجام دهیم.

 

امام جماعت مسجد امام سجاد(ع) از برپایی ایستگاه سلامت در جوار مسجد خبر داد و خاطرنشان کرد: غرفه سلامت از ساعت ۱۵ تا ۱۷ به منظور مشاوره و  غربالگری از بیماران کرونایی فعالیت می کند و چنانچه کسی نیاز به دکتر یا خانه بهداشت داشته باشد سریعاً کار انتقال وی انجام داده می شود.

کد خبر 1003460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha