فتوکلیپ «  مدل دفاعی پنیرسوییسی»  در فضای مجازی منتشرمی شود

فتوکلیپ « مدل دفاعی پنیرسوییسی» باهدف ارتقای آگاهی شهروندان برای مقابله با ویروس کرونا به همت فرهنگ سرای گلستان تولید و در فضای مجازی منتشرمی شود .

 

به گزارش  خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی فرهنگ سرای گلستان، فتوکلیپ « پنیر سوییسی» به معرفی یک مدل دفاعی در مقابل ویروس کرونا پردازد. در این مدل دفاعی سیستم به چند تکه پنیر سوییسی تشبیه شده و هریک از تکه ها به عنوان یک لایه دفاعی پشت سرهم برای حفاظت سیستم قرار می گیرند. در هرلایه حفره هایی نیز وجود دارد که نشان دهنده نقاط ضعف هر سیستم است ؛ خطرات تهدید کننده ی هر سیستم از حفره ها قابل عبور هستند به طوری که اگر حفره ها در یک مسیر باشند خطر سبب آسیب رسانی به سیستم می شو د. بدیهی است هر چه تعداد لایه های دفاعی سیستم بیشتر باشد احتمال این که حفره ها در تمام لایه در یک راستا قرار گیرد و سبب آسیب سیستم شود کاهش می یابد.

در بخش دیگر این فتوکلیپ در ک می کنیم  چه طور خطر (ویروس)  پس از عبور از حفره ی یک لایه با صفحه ی دفاعی بعدی برخورد و از بین می رود. در مورد مقابله با ویروس کُشنده کرونا نیز هر یک از روش های مقابله را می توان مانند یک تکه پنیر سوییسی در نظر بگیریم که هیچ کدام به تنهایی قابلیت مقابله با ویروس را ندارند اما اگر از چند روش به طور همزمان استفاده نماییم احتمال شیوع ویروس به شدت کاهش می یابد . به طور مثال: اگر ویروس از لایه فاصله گذاری اجتماعی رَد شود لایه استفاده از « ماسک» مانع عبور ویروس می شود .

در ادامه بازدید از این محصول فرهنگی متوجه می شویم اگر ویروس از لایه های اول تا سوم عبورکند لایه بعدی مانع عبور ویروس و در نتیجه باعث کاهش شیوع کرونا می شود. لازم است بدانیم در این مدل هیچ اقدامی به تنهایی کارساز نیست و حتما باید روش های مختلف همزمان به کار گرفته شوند .

به امید رعایت هرچه بیشتر نکات ایمنی و همین طور این مدل دفاعی تا نابودی این ویروس در جهان .

دسترسی شهروندان برای بازدید از فتوکلیپ  «مدل دفاعی پنیر سوییسی » از طریق نشانی https://www.aparat.com/v/ouhIE  فراهم شده است

  فرهنگ سرای گلستان به نشانی میدان هلال  احمر، خیابان گلستان، جنب بوستان فدک است.

کد خبر 1003493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha