لزوم استفاده از پژوهش های علمی برای مبارزه با اعتیاد در جامعه

کرمی گفت: استفاده از پژوهش های علمی در درمان و پیشگیری از اعتیاد نقش مطلوبی دارد و باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سلیمان کرمی»، امروز (دوشنبه 24 آذر) در نشست هم‌اندیشی با معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس گفت: حضور و مشارکت خیران و نهادهای فرهنگی در کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد نقش موثری دارد و خیران در محله های خود می توانند به انجام اقدامات مختلف اجتماعی و فرهنگی بپردازند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس افزود: یکی از نگرانی های جدی در جامعه امروز ما که موجب دغدغه مردم شده گرایش به مواد مخدر است زیرا اعتیاد مادر بسیاری از آسیب های اجتماعی به شمار می رود.

وی با تبریک 25 آذر به عنوان روز «پژوهش» بیان کرد: استفاده از پژوهش های علمی در درمان و پیشگیری از اعتیاد نقش مطلوبی دارد و باید مورد توجه قرار بگیرد.

کرمی ادامه داد: انجام اقدامات پراکنده و عملکرد جزیره‌ای و اندک برخی از دستگاه‌های مرتبط در حوزه اعتیاد باعث می شود تا اقدامات انجام شده در جامعه و میان مردم بازخورد خوبی نداشته باشد.

وی اضافه کرد: برگزاری نشست مشترک با مجموعه قضایی و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد نیز موثر است.

«اسماعیل اکبری»، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس نیز در این نشست گفت: دستگاه قضایی استان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، درمانی و ...  از تمام توان خود استفاده می کند و با استفاده از ظرفیت انجمن های مردم نهاد، ایجاد اشتغال برای خانواده‌های آسیب ‌دیده از اعتیاد، حمایت از بهبود یافتگان مواد مخدر و ... می تواند سهم مطلوبی در کاهش اعتیاد در جامعه داشته باشد.

کد خبر 1003508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha