هنر اسلامی چشم انداز زیبایی های همه ابعاد اسلام در زندگی است

مدرس کالج جامعه قطر هنر اسلامی را یک موضوع فکری توصیف کرد که شایسته توجه است وتصریح کرد که بحث های گسترده ای در مورد برخی شاخه های هنر اسلامی در میان متفکران مسلمان و شرق شناسان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « thepeninsulaqatar»، مدرس کالج جامعه قطر در سخنانی در مورد هنر اسلامی گفت: هنر اسلامی یک موضوع فکری است شایسته توجه است و بحث های گسترده ای در مورد برخی شاخه های هنر اسلامی در میان متفکران مسلمان  و شرق شناسان وجود دارد.

 

دکتر «عمر العجلی» افزود: در دوران مدرن ، هنر اسلامی تمام اشکال هنری تولید شده در سرزمین هایی را که اسلام دین غالب یا حکومت کنندگان بر آنها بوده است را در بر می گیرد و این مربوط به همه اشکال هنری تولید شده در جهان اسلام از جمله هنرهای مذهبی و معماری است.

 

به گفته العجلی می توان هنر اسلامی را به عنوان چشم انداز اسلام (از جنبه زیبایی) تا وجود زندگی و انسان با ویژگی های الهام گرفته و برگرفته از اسلام توصیف کرد.

 

وی افزود: به طور کلی هنر به معنای دیدگاه عملی فلسفی یک فرد یا ملت نسبت به مفاهیم عمده جامع یا جزئیات عینی در واقعیت های زندگی روزمره است.

 

مدرس کالج جامعه قطر همچنین گفت: با ظهور و سقوط امپراطوری ها در طول تاریخ ، تأثیر هنر اسلامی در شهرهای بزرگ جهان مشهود است.

 

العجلی تاکید کرد که در این زمینه میراث هنری روایت اصیل تاریخ است. اکنون ما باید به موزه هایی برویم که جلوه های این هنر زیبا و گنجینه ها و سازه های آن که بر ساخت و ساز مدرن شهری تأثیر گذاشته است را حفظ کرده اند.

 

هر سال در تاریخ 18 نوامبر روز جهانی هنر اسلامی که در چهلمین نشست کنفرانس عمومی یونسکو در سال 2019 اعلام شد،برگزار می شود.

 

هدف از برگزاری این روز آگاهی بخشیدن نسبت به آثار هنری گذشته و معاصر اسلام و سهم فرهنگ های مختلف در تمدن از طریق هنر اسلامی است.

کد خبر 1003646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha