کاهش هزینه و افزایش کیفیت از مزایای حضور بسیج سازندگی در پروژه‌ها است

معتمدیان یکی دیگر از مزایای حضور بسیج سازندگی در پروژه‌ها را کاهش هزینه و افزایش کیفیت عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم با همکاری و همراهی بسیج سازندگی به بخش‌های محروم خراسان رضوی رسیدگی کنیم.

به گزارش به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد صادق معتمدیان» عصر(۲۴ آذر) در کارگروه نظارت و هماهنگی برنامه‌های محرومیت ‌زدایی بسیج سازندگی استان ضمن تقدیر از فعالیت‌های بسیج سازندگی در توسعه فعالیت ‌های عمرانی و همراهی با دستگاه‌های اجرایی در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام گفت: خوشبختانه میان بسیج سازندگی و دستگاه‌های اجرایی همگرایی، تعامل و هم‌افزایی صورت گرفته است.

 

استاندار خراسان رضوی امضای تفاهم‌نامه در سطح ملی میان دو نهاد را نشان از عزم جدی سپاه و دولت برای کمک به مناطق کمتر توسعه یافته دانست و افزود: تداوم این همکاری می‌تواند منشأ اقدامات مفید و راهگشایی در حوزه محرومیت‌زدایی باشد، با حضور بسیج سازندگی و به دلیل وجود روحیه کار جهادی همواره سرعت تکمیل پروژه‌ها بالا خواهد رفت.

 

وی یکی دیگر از مزایای حضور بسیج سازندگی در پروژه‌ها را کاهش هزینه و افزایش کیفیت عنوان و خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با همکاری و همراهی بسیج سازندگی به بخش‌های محروم خراسان رضوی رسیدگی کنیم.

 

معتمیان بر تحرک بخشی در زیرساخت‌های مناطق کمتر توسعه یافته تأکید کرد و افزود: اشتغال‌زایی و کارآفرینی از اولویت‌های ما در مناطق محروم است، باید ظرفیت هر منطقه به درستی شناسایی شود و بر اساس پتانسیل‌ های موجود برنامه‌ریزی صورت گیرد.

 

استاندار خراسان رضوی یکی دیگر از ضرورت ‌های توسعه مناطق محروم را احیای قنوات دانست و افزود: در تلاش هستیم تا طی سال آینده بتوانیم بودجه لازم برای این موضوع را به تصویب برسانیم، احداث منازل مسکونی در مناطق روستایی مهم‌ترین عامل در تثبیت و بازگشت جمعیت است.

 

وی توسعه و ترویج مشاغل خانگی، کسب و کار خرد، پرورش دام مولد و سبک را از جمله عوامل توسعه مناطق محروم عنوان و تصریح کرد: پروژه‌های عمرانی نیمه تمام در روستا نیز باید به سرعت تعیین تکلیف شود.

 

معتمدیان  به ایجاد نهضت گلخانه در استان اشاره کرد و گفت: در مناطق کم آب همچون خراسان رضوی باید به دنبال روش‌هایی برای کاهش مصرف آب باشیم. استاندار خراسان رضوی بر تسریع روند انعقاد تفاهم‌نامه در این زمینه تأکید کرد و افزود: در مناطقی که استعداد دارد، باید زمینه احداث گلخانه را فراهم کنیم.

کد خبر 1003666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha