نقد منصفانه، عامل بالندگی جامعه

امام جمعه آران و بیدگل گفت: نقد منصفانه در جامعه اسلامی اگر اصل دین و نظام را تهدید نکند، موجب بالندگی و پویایی جامعه خواهد شد و مدارا، ابزاری هوشمندانه و اسلامی برای بهره مندی جامعه از این ظرفیت است.

حجت الاسلام «ابوالفضل سلیمانی» در حاشیه رونمایی از کتاب «قاطعیت و مدارا از منظر قرآن و سنت»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: «مدارا و قاطعیت» مفاهیمی هستند که آحاد جامعه اسلامی، چه در جایگاه حقیقی و چه در جایگاه حقوقی، به صورت روزمره با آن روبرو هستند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل افزود: وجود آیات و روایات فراوان درباره مدارا، این واقعیت را نشان می دهد که اسلام، وجود مخالف را در جامعه اسلامی پذیرفته و به مدارا با آنان فرمان می دهد تا جایی که مخالف به معاند تبدیل شود و اصل و بنیان نظام اسلامی را تهدید کند و اینجا جایگاه قاطعیت است.

 

حجت الاسلام سلیمانی در ادامه بیان داشت: نقد منصفانه در جامعه اسلامی اگر اصل دین و نظام را تهدید نکند، موجب بالندگی و پویایی جامعه خواهد شد و مدارا، ابزاری هوشمندانه و اسلامی برای بهره مندی جامعه از این ظرفیت است.

 

مؤلف کتاب قاطعیت و مدارا از منظر قرآن و سنت»، تشخیص جایگاه صحیح قاطعیت و مدارا را هم برای تصمیم گیری های آتی و هم برای نقد تصمیم های گذشته مهم دانست و اظهار داشت: «مدارا» و «صلابت»، هر دو از سیرة‌ پیامبر(ص) و تعالیم‌ قرآن‌ کریم‌ به‌ شمار می رود و حدّ و مرز قاطعیت و مدارا، برای دور نشدن از مبانی دینی، یک ضرورت به شمار می رود.

 

همزمان با هفته پژوهش، کتاب «قاطعیت و مدارا از منظر قرآن و سنت» سومین اثر پژوهشی حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی امام جمعه آران و بیدگل با حضور مسؤولان رونمایی شد.

کد خبر 1003678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha