مشکل کمبود سوخت عشایر رفع شد

مدیر امور عشایری شیروان گفت: با پیگیری های انجام شده، مشکل کمبود سوخت عشایر کوچرو این شهرستان برطرف شد.

«علی ابراهیمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: با پیگیری های انجام شده، مشکل کمبود سوخت عشایر کوچرو این شهرستان برطرف شده و سهمیه آنان به دو برابر افزایش یافته است.

 

مدیر امور عشایری شیروان بیان کرد: ابتدای پاییز امسال سهمیه سوخت هر خانوار عشایری ماهانه ۵۰ لیتر تعیین که موجب گلایه مندی این قشر شد و با پیگیری های فراوان اکنون این میزان به ۱۲۰ لیتر در ماه افزایش یافته است.

 


ابراهیمی عنوان کرد: پس از کوچ عشایر در مناطق قشلاق و کمبود سوخت، عوامل توزیع سوخت پاسخگوی آنان نبودند زیرا که سامانه سوخت برای عشایر کوچرو این شهرستان ثبت نشده بود که در این خصوص جلسات متعددی با شرکت تعاونی عشایر شیروان و ستاد سوخت برگزار شد.

 


وی خاطرنشان کرد: اینک شرکت تعاونی عشایر شیروان به عنوان نماینده تام الاختیار برای انجام کار ثبت نام عشایر برای دریافت سوخت معرفی شده که مجاز به دریافت سهمیه سوخت و اعزام نماینده شرکت به عامل های سوخت در قشلاق جرگلان، مراوه تپه، کلاله و گنبد است همچنین نام سرپرستان خانوار به همراه سایر مشخصات در سامانه تجارت آسان ثبت می شود.

 


مدیر امور عشایری شیروان عنوان کرد: اسامی هزار و ۲۰۰ خانوار عشایر کوچرو در این سامانه ثبت شده که سهمیه سوخت بر اساس پراکندگی عشایر تخصیص یافته که متقاضیان با دفترچه و کارت ملی می توانند سوخت خود را دریافت کنند.

 


ابراهیمی با بیان اینکه عشایر این شهرستان دیگر مشکلی در تامین سوخت ندارند، تصریح کرد: کسانی که فاقد دفترچه هستند با مراجعه به کافی نت و ثبت نام می توانند سهمیه سوخت خود را دریافت کنند که سامانه از ابتدای هرماه تا بیست و پنجم آن ماه باز است و چنانچه کسی موفق به دریافت سهمیه سوخت خود نشده، سوخت وی ذخیره می شود و می تواند در ماه های آینده استفاده کند.

 


به گفته وی شهرستان شیروان دو هزار و ۸۰۰ خانوار عشایری با جمعیتی حدود ۱۵ هزار نفر دارد که در قالب ۹ طایفه ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

کد خبر 1003735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha