به بهانه سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به قزوین/ ۱۷ سال از دیدار یار می گذرد

۲۵ آذر ماه سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان قزوین در سال ۱۳۸۲ است، سفری که ۱۷ سال از آن می گذرد ولی یاد و خاطره آن همچنان در قلب مردم این استان زنده است.

خبرگزاری شبستان- قزوین؛ 25 آذر ماه سال 1382 برابر است با سفر مقام معظم رهبری به استان قزوین، این سفر برای مردم استان یادآور خاطرات شیرین و برکات و دستاوردهای بسیاری است که با گذشت 17 سال هنوز این خاطرات گرم و شیرین بوده و فراموش شدنی نیست.

 

یکی از زیباترین صحنه های سفر مقام معظم رهبری به شهر قزوین، دیدار مردمی ایشان بود که در جوار گلزار شهدا برگزار شد؛ این دیدار مملو از جمعیتی بود که همچون موجب خروشان، عشق به ولایت فقیه را با شعارهای انقلابی فریاد می زدند و در دیدار یار سرازپا نمی شناختند.

 

مقام معظم رهبری در این دیدار فرمایشات گرانبهایی داشتند و در خصوص مردم قزوین فرمودند: مردم قزوين را، چه در قضاياى انقلاب و چه در همه حوادثِ بعد از انقلاب، مجموعه اى از انسان هاى وفادار و مومن يافتيم، مردمى متدين، داراى مناعت طبع، فداكار، سخاوتمند، اهل شركت در كارهاى بزرگ و كارهاى خير، اين مطالب، خُلقيّات مردم قزوين از ديرزمان است؛ مخصوص دوره خاصى نيست، وقتى به تاريخ مراجعه مى كنيم، مناقب قزوين و منطقه قزوين و اهل قزوين را به صورت چشمگيرى مشاهده مى كنيم؛ اينها اهميت دارد.

 

فرق است بين ملتى كه داراى پيشينه تاريخى و فرهنگى است و در تاريخ ريشه دارد، با ملتى كه هيچ ريشه اى در تاريخ ندارد؛ هيچ سابقه و سلسله نسب، فرهنگى ندارد، ملت بزرگ ايران با همين سابقه هايى كه نمونه آن را در شهر كهن و پُرعمق شما مشاهده مى كنيم، توانسته است در ميان ملت هاى دنيا به عنوان يك ملت ريشه دار و كهن معرفى شود.

 

سفر مقام معظم رهبری به قزوین دستاوردها و برکات بسیاری هم در حوزه عمران و آبادانی این استان به دنبال داشت به طوری که در جریان این سفر 364 طرح مصوب شد که این مصوبات در بخش های مختلف از جمله در حوزه درمان، جهاد کشاورزی، راه و مسکن بوده است.

 

«هدایت الله جمالی پور» استاندار قزوین هم در پیامی به مناسبت گرامیداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری به دستاوردهای این سفر اشاره کرده که در بخش هایی از این پیام آمده است:

۲۵ آذر ماه 1382 در تاریخ سیاسی و توسعه ای استان قزوین یک روز ماندگار و نقطه عطف به شمار می رود، سالروز سفر پُرخیر و برکت رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای (مدّظلّه العالی) به استان قزوین که مبنای شروع طرح های عظیم عمرانی، اقتصادی، ورزشی و فرهنگی در کهن دیار مینودری است، اجرای طرح های بزرگی چون احیای دشت زرخیز قزوین، بیمارستان 200 تختخوابی ولایت، استادیوم ۱۵ هزار نفری سردار آزادگان، احداث راه اصلی قزوین- الموت به تنکابن، راه اندازی شرکت تحقیقاتی و نگاه ویژه به حوزه گردشگری استان از جمله مصوبات و دستاوردهای سفر تاریخی و ماندگار معظّم له به این خطه سرافراز بود.

 

با استعانت از درگاه الهی و همت و تلاش مسئولان در دولت‌های مختلف جمهوری اسلامی اغلب مصوبات سفر رهبری نهایی شده و به اتمام رسیده است و با جدیت تمام به دنبال اجرایی شدن دیگر مصوبات تا پایان کار دولت تدبیر وامید هستیم.

 

احیاء دشت قزوین به طور مداوم و کارشناسانه در جلسات متعدد پیگیری می‌شود، ساماندهی دولتخانه صفوی که رونق فراوانی به گردشگری استان می‌ بخشد مراحل نهایی خود را طی می ‌کند، یکی از بزرگترین مجموعه‌های علمی، تحقیقاتی وفن آوری کشور به نام طرح چشمه نور راه اندازی می شود، محور قزوین-الموت به تنکابن که فاز اول آن به طول ۶۳ کیلومتر در محدوده استان قزوین در سال ۱۴۰۰ به بهره‌ برداری می‌رسد.

 

اجرا و بهره‌ برداری از 364 پروژه در سرفصل ها و محورهای مختلف با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 95 میلیارد ریال از جمله برکات و ثمرات شیرین سفر رهبر فرزانه انقلاب به دیار مینودری بود و در کنار آن آثار معنوی بی شماری به همراه داشت که تقویت روحیه خودباوری، وحدت و همدلی، مشارکت آحاد مردم و مسئولان در محرومیت زدایی و ساختن استانی پیشرفته و برخوردار، تزریق روحیه شادابی و نشاط و اعتلای مودّت و برادری، تعامل گروه‌ها و احزاب مختلف سیاسی از جمله دستاوردهای عظیم معنوی و اخلاقی سفر پُر برکت رهبر انقلاب اسلامی است.

 

اگرچه 17 سال از سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری می گذرد ولی برکات این سفر تداوم دارد و امید است رهنمودهای رهبری در سفر به استان قزوین به عنوان چراغی روشن در مسیر رشد و توسعه استان مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

 

کد خبر 1003755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha