آیت‌الله یزدی هیچ تردیدی در حقانیت انقلاب و ولایت نداشت

آیت‌الله صدیقی گفت: آیت‌الله یزدی هیچ تردیدی در حقانیت انقلاب و ولایت نداشتند، او در دفاع از ولایت مقابل سکولارهای حوزه‌های علمیه ایستادگی کرد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «کاظم صدیقی» شامگاه دوشنبه ۲۴ آذر در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله یزدی که در حوزه علمیه امام خمینی(ره) به صورت مجازی برگزار شد، گفت: امام صادق(ع) فرمودند علمای شیعه مرز دین، توحید، ولایت، فضایل اخلاقی، عزت و شرف اسلامی را مرزبانی کرده و شیاطین را طرد می‌کنند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب موید عندالله هستند و اظهاراتی که درباره شخصیت‌های انقلابی دارند بسیار دقیق و منطبق با واقع است، عنوان کرد: ایشان درباره آیت‌الله یزدی فرمودند که او به مبانی انقلاب اعتقاد راسخ داشت؛ اگر بررسی شود به حقیقت و دقیق آیت‌الله یزدی چنین بودند.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه یک فرد انقلابی مومن، دین‌شناس، شجاع و اهل جهاد است بر خلاف سکولار بی‌تفاوت و بی‌عرضه است، اظهار کرد: امام راحل دین را از کتابخانه‌ها به صحنه اجتماع آورد؛ دین در متن و جوهر خود جاذبه و دافعه الهی دارد، همه ماموریت انبیاء الهی دعوت به خدا و اجتناب از طاغوت بوده است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: همه انبیاء الهی اهل مبارزه با کافران بودند، چه بسیار پیامبرانی که اهل جهاد بودند کشتند و کشته شدند، در کنار انبیاء الهی علمای الهی هم اهل جهاد بودند، یکی از این علما امام راحل هستند که سیره همه انبیاء را زنده کردند و در کنار ایشان علمایی همچون آیت‌الله یزدی با استقامت و شجاعت به جهاد پرداختند.

وی با بیان اینکه کسانی در خط پیامبر(ص) قرار دارند که اهل خدمت و محبت به مومنان و اهل شدت و خشونت قاطعیت بر علیه دشمنان اسلام باشند، ابراز کرد: امیرمومنان امام علی(ع) فرمودند کسی می‌تواند امر عدالت را اقامه کند که با دشمن سازشکار نباشد؛ انقلاب اسلامی انقلاب انبیاء بود، اعتقاد آیت‌الله یزدی به انقلاب بر مبنای ایثار برای دوستان و مومنان و عدم سازش با دشمنان بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: آیت‌الله یزدی از جمله علمای بزرگی بودند که مقابل سکولارهای حوزه‌های علمیه ایستادند، ایشان در صحنه مبارزه با طاغوت تبعید، شکنجه و زندان را تحمل کردند و جزو چهره‌های مبارز، شفاف، شجاع، مبلغ مسیر حضرت امام راحل بودند.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: آیت‌الله یزدی هیچ تردیدی در حقانیت انقلاب و ولایت نداشتند؛ ایشان همچون عمار تا آخر ایستادگی کردند، ولایت طرفدار داشته باشد یا نداشته باشد حق است، ولایت فقیه استمرار ولایت امیرمومنان امام علی‌(ع) است، باید بصیرت به اندازه‌ای باشد که منافق‌ها شناخته شوند.

وی بیان کرد: امروز تبلیغات بین‌المللی دشمنان همواره بر علیه ولایت سم‌پاشی می‌کنند، آیت‌الله یزدی همواره با شجاعت تمام بدون ترس از ولایت حمایت می‌کردند و بر علیه ضدولایت‌ها فریاد می‌کشیدند. از این جهت هجمه‌های زیادی را به جان خریدند. او ده سال رئیس قوه قضائیه بود اما حقوق نگرفت تنها دارائی او هنگام مرگ یک خانه بود که آن را هم وقف حوزه‌های علمیه کردند؛ ایشان در سنگر شورای نگهبان رسالت عظیم خود را به خوبی ایفا کردند.

 

کد خبر 1003797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha