مجموعه آموزش و پرورش باید اهتمام ویژه‌ای به ترویج فرهنگ قرآنی داشته باشد

حجت‌الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه مجموعه آموزش و پرورش باید اهتمام ویژه‌ای به ترویج فرهنگ قرآنی داشته باشد گفت: لازم است با توجه به اهمیت فضای مجازی، تلاش جدی توسط مجموعه‌های فرهنگی در راستای نشر و گسترش قرآن، عترت و نماز در این فضا صورت گیرد.

«حجت‌الاسلام سید ولی‌الله مهدوی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با اشاره به اینکه بنا بر حدیث ثقلین، تمسک به قرآن و عترت توصیه پیامبر اکرم (ص) است اظهار کرد: این امر نجات‌بخش انسان‌ها در دنیا است و آنها را به سرمنزل مقصود و سعادت می‌رساند.

 

امام جمعه موقت اندیمشک با بیان اینکه در کشور ما هفته پایانی آذرماه که به هفته اول دی‌ماه منجر می‌شود هفته گرامیداشت قرآن، عترت و نماز است افزود: امروزه ترویج فرهنگ قرآن، عترت و نماز یکی از سنگین‌ترین وظایف و با اهمیت‌ترین و با فضیلت ‌ترین مسئولیت‌هایی است که متوجه عموم جامعه می‌شود.

 

وی اذعان کرد: اقشاری از جمله جامعه فرهنگی و جامعه دانشگاهی و دانش‌آموزی در نشر و ترویج قرآن، عترت و نماز نقش بسزایی دارند.

 

حجت‌الاسلام مهدوی تصریح کرد: ما باید قدردان این نعمت باشیم و این نعمت را پاس بداریم و خدای سبحان را شکرگزار باشیم که جامعه دینی ما به واسطه قرآن و عترت در صراط مستقیم عبودیت حضرت حق گام برمی‌دارد.

 

وی با اشاره به اینکه مجموعه آموزش و پرورش باید اهتمام ویژه‌ای به ترویج فرهنگ قرآنی داشته باشد عنوان کرد: لازم است با توجه به اهمیت فضای مجازی، تلاش جدی توسط مجموعه‌های فرهنگی در راستای نشر و گسترش قرآن، عترت و نماز در این فضا صورت گیرد.

 

امام جمعه موقت اندیمشک با بیان اینکه مولفه‌های قرآن، عترت و نماز در حقیقت می‌توانند جامعه ما را از آسیب‌ها دور نگه دارند بیان کرد: باید تلاش کرد تا فعالیت‌های قرآنی از جمله حفظ و قرائت قرآن کریم، جامعه جوان و نوجوان ما را به سمت حیات قرآنی سوق دهد.

 

وی ادامه داد: باید با ارائه طرح‌های مناسب و تاثیرگذار تلاش مضاعفی برای شناخت امام زمان (عج) به اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان و دانش آموزان داشته باشیم.

 

حجت‌الاسلام مهدوی اضافه کرد: اقامه نماز و اهتمام ویژه به آن در خانه، مدرسه، محیط‌های دانشگاهی و محیط‌های عمومی ضمن اینکه باعث می‌شود از این فریضه الهی با عظمت یاد شود، سبب کشف و رشد استعدادهای معنوی جامعه ما از جمله جامعه جوان دانشگاهی و دانش‌آموزی خواهد شد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به تعطیل شدن بسیاری از فعالیت‌های حضوری مراکز و مجموعه‌های آموزشی، پرورشی و فرهنگی در پی شیوع ویروس کرونا، فعالان و جهادگران فرهنگی و قرآنی باید در زمینه ترویج فرهنگ قرآن، عترت و نماز در فضای مجازی همت ورزند.

 

کد خبر 1003829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha