تشکیل ۲۴ کارگروه بزرگداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت در خراسان جنوبی

حجت الاسلام ملایی گفت: ۲۴ کارگروه استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جهت بزرگداشت دهه بصیرت و میثاق با ولایت و بزرگداشت مقام سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی فعال شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «احمد ملایی» صبح امروز (۲۵ آذر) در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی بزرگداشت دهه بصیرت و میثاق با ولایت استان، اظهار کرد: با توجه به اتفاقات و حوادث مهمی که در بازه زمانی ۹ تا ۱۹ دی ماه اتفاق افتاده است این دهه به دهه بصیرت و میثاق با ولایت نامگذاری شده است.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اهم رویدادهای این دهه را حضور بی نظیر و مثال زدنی ملت شریف ایران اسلامی در یوم الله نهم دی ماه ۸۸ و برچیدن بساط فتنه گران، سالگرد شهادت  سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و رقم خوردن بزرگترین بدرقه جهانی و تشییع میلیونی سردار شهید سلیمانی و همرزمان شهیدش، سالگرد حمله موشکی به عین الاسد به عنوان مقر شیطان بزرگ و شکستن همینه پوشالی آمریکای جنایتکار، اربعین شهادت دانشمند هسته ای شهید سرافراز دکتر محسن فخری زاده و سالگرد قیام خونین مردم قم در نوزدهم دی ماه برشمرد.

 

وی در ادامه هر یک از این مناسبت‌ها را به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظلّه العالی) یک یوم الله دانست و تأکید کرد: بزرگداشت این ایام الله علی رغم اینکه موجب ماندگاری و انتقال به آیندگان خواهد شد، نشان‌دهنده ضعف و ناکارآمدی و استیصال دشمنان و فتنه گران است و باید با تمام توان از ویژه برنامه هایی که به صورت خودجوش و مردمی در این خصوص برگزار می شود حمایت و زمینه بصیرت افزایی بیشتر را فراهم کرد.

 

حجت الاسلام ملایی با بیان اینکه تقارن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با این ایام  نیز فرصت مغتنمی جهت بیان سیره و روش ائمه اطهار و بصیرت و دشمن شناسی است، افزود: به دلیل همزمانی ایام دهه بصیرت و میثاق با ولایت با دهه اول فاطمیه، شعار محوری و سراسری این دهه «بصیرت فاطمی، ولایتمداری، مقاوت علوی» است.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در ادامه ضمن توجه ویژه به این ایام و مناسبت های مهم و برنامه ریزی همه جانبه در راستای بزرگداشت دهه بصیرت و میثاق با ولایت، روز شمار این دهه را بدین شرح بیان کرد: سه شنبه ۹دی به عنوان روز بصیرت، ولایتمداری، حماسه عاشورایی، چهارشنبه ۱۰دی روز بصیرت، اتحاد ملی و عبور از فتنه ها، پنجشنبه ۱۱ دی روز بصیرت، خواص، پیروی از ولایت، جمعه ۱۲دی مصادف با سالروز میلاد حضرت عیسی (ع) روز بصیرت، ادیان الهی، آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (عج) نامگذاری شده است.

 

وی از شنبه ۱۳ دی مصادف با روز جهانی مقاومت به عنوان روز بصیرت، ملت حسینی، مکتب شهید سلیمانی یاد کرد و یکشنبه ۱۴ دی ماه را روز بصیرت، تولی و تبری، بیداری اسلامی معرفی کرد.

 

حجت الاسلام ملایی بیان کرد: دوشنبه ۱۵ دی روز بصیرت، استکبارستیزی، مقابله با نفوذ، سه شنبه ۱۶ دی روز بصیرت، تکریم سردار دل ها، بزرگترین بدرقه جهانی، چهارشنبه ۱۷ دی مصادف با چهلمین روز شهادت دکتر محسن فخری زاده، روز بصیرت، محکومیت تروریسم دولتی، جهاد هسته ای و دفاعی، پنجشنبه ۱۸ دی سالروز حمله به پایگاه آمریکایی عین الاسد به عنوان روز بصیرت، اقتدار ملی سیلی به شیطان بزرگ نام گرفته و ۱۹ دی سالروز قیام خونین مردم قم در سال ۵۶ به عنوان روز بصیرت، غیرت دینی، لحظه شناسی نامیده شده است.

 

وی در پایان با بیان اینکه ۲۴ کارگروه استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جهت بزرگداشت دهه بصیرت و میثاق با ولایت فعال شده است، گفت: با توجه به عشق و علاقه وافر مردم قدرشناس به یوم الله نهم دی و سردار دلها ان شاءالله در طول دهه شاهد برنامه های متعدد در سطح استان در چهارچوب مصوبات ستاد مقابله با کرونا و اصل سلامت محوری خواهیم بود.

کد خبر 1003854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha