آموزش ها در حوزه فرهنگ تقویت شود

دکتر عقیلی با بیان اینکه کرونا مفاهیم علوم انسانی و اجتماعی را زیر و رو کرده است، گفت: بر این اساس مسئولان باید بیش از گذشته به مساله تحقیق در این دو حوزه توجه کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «دکتر سید وحید عقیلی» امروز (سه شنبه 25 آذر) در ویژه برنامه بزرگداشت هفته پژوهش که به همت پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد، گفت: پژوهش ها در حوزه فیزیک و علوم مربوط به آن و صنایع دفاعی توانسته است روزگاری را به وجود آورد که ما در یک امنیت به سر ببریم؛ از این جهت به دوستان پژوهشگر در حوزه پژوهش های بنیادی تبریک می گویم.

 

رییس پژوهشکده ارتباطات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات اظهار داشت: شوربختانه مشکلات و گرفتاری های جدی در حوزه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی رخ داده است که رفع آنها نیاز به تحقیق در علوم اجتماعی و علوم انسانی دارد. گرفتاری هایی که در حوزه علوم انسانی وجود دارد به قدری مهم است که اهمیت آن کمتر از حوزه های دفاعی، استراتژیک و تحقیقات بنیادی نیست.

 

وی با بیان اینکه در توسعه انسانی نیاز به بازتعریف جامعه از نظر اجتماعی و انسانی داریم، عنوان کرد: آموزش ها در حوزه فرهنگ باید تقویت شود و تمام اینها مسئولیت و رسالت پژوهشگاه های علوم انسانی است. در دوران کرونایی که مفاهیم علوم انسانی و علوم اجتماعی در حال زیر و رو شدن است، بیشترین تلاش باید در پژوهشگاه های علوم انسانی صورت گیرد. در چنین شرایطی مسئولان باید بیش از گذشته به حوزه تحقیق در علوم انسانی و علوم اجتماعی توجه کنند.

 

بر اساس این گزارش، سیده راضیه یاسینی، رییس پژوهشکده هنر پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات گفت: همه پژوهشگران محترم و جامعه پژوهشی مستحضر هستند که فعالیت پژوهشی فعالیت فرسایشی است که نیاز به حمایت های مالی دارد. این مسئله در جامعه ما دچار نقصان بوده است، از این جهت برداشتن هر قدم در این زمینه ولا برگزاری یک نشست شایسته تقدیر و تشکر است. از ارایه گزارش امتناع می کنم و تنها اکتفا می کنم که به همکاران و پژوهشگرانم و کسانی که با برجستگی دیده شدند، تبریک بگویم. از تیم مدیریتی و اجرایی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نیز تشکر می کنم.

 

گفتنی است، در این مراسم که به صورت مجازی برگزار شد از آثار منتشر شده جدید در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات رونمایی شد. همچنین از پژوهشگران برتر همکار با پژوهشگاه و همچنین اعضای هیئت علمی فعال تقدیر به عمل آمد.

 

 

 

 

کد خبر 1003867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha