فعالان فضای مجازی باید احساس امنیت را به جامعه القا کنند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان وبلوچستان گفت: فعالان فضای مجازی باید احساس امنیت را به جامعه القا و اقدام به روشنگری و بیان واقعیت ها کنند

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، مهدی شمس آبادی با حضور در دفتر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار داشت: در جامعه امروزی امر به معروف و نهی از منکر یک نیاز ضروری است و این دو فریضه مهم در کنار انتقاد سازنده توام با ارائه راهکار باید در میان عموم مردم نهادینه شود.

وی ادامه داد: دستگاه قضا نیز یکی از ارگان هایی است که هرگز از انتقاد گریزان نبوده و چون معتقد هستیم نقد سازنده و صحیح باعث اصلاح امور و افزایش آرامش و آسایش عمومی می شود، ضمن استقبال از مطالبه گران در عرصه های مختلف، حامی آنها نیز هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان وبلوچستان گفت: قوه قضائیه حامی مردم و آمران به معروف و ناهیان از منکر است و برای حفاظت از حقوق عامه از هیچ تلاشی دریغ نمی کند و در مقابل آن نیز در برخورد با مخلان امنیت عمومی هرگز مماشات و کوتاهی نمی کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به اینکه انتقاد باید همراه با مستندات و رعایت حرمت و آبروی افراد باشد تاکید کرد: بزرگنمایی اخبار منفی در سیستان وبلوچستان باعث دلسردی و مایوس شدن سرمایه گذاران می شود که ماحصل آن نیز ضربه به اقتصاد و معیشت تمام مردم استان خواهد بود.

وی ادامه داد: فعالان فضای مجازی باید احساس امنیت را به جامعه القا کنند و با استفاده از شیوه های نوین سواد رسانه ای با مخلان امنیت و کسانی که در این فضا قصد تشنج آفرینی و ایجاد اختلاف هستند همراهی نکرده و اقدام به روشنگری و بیان واقعیت ها کنند.

 شمس آبادی بیان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با توجه به ماهیت کاری که دارد به عنوان بازوی توانمند دستگاه قضا محسوب می شود و در اجرای امور از توان و ظرفیت این ستاد بهره خواهیم برد.

وی تصریح کرد: هرگونه ایجاد ناامنی و اخلال در آرامش روانی جامعه به عنوان خط قرمز دستگاه قضا به حساب می آید و با عامل یا عاملان آن در فضای مجازی و حقیقی بدون اغماض و کوتاهی با قاطعیت برخورد می کند چرا که این امر یکی از مطالبات جدی شهروندان است که بارها و بارها به روش های مختلف به این دادستانی وصول شده است.


 

کد خبر 1003892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha