کرونا سفر عمومی در خراسان جنوبی را ۳۵ درصد کاهش داد

جلال زاده گفت: جابه‌جایی مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای خراسان جنوبی در ۹ ماهه امسال نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «اسدالله جلال زاده» صبح امروز (۲۵ آذر) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری اظهار کرد: به دنبال فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در تاریخ ۲۶ آذرماه سال ۶۲ مبنی بر تخلیه کشتی های منتظر در بندرهای جنوبی کشور ۲۶ آذر به عنوان روز حمل و نقل نامگذاری شده است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه راهداران در سخت ترین شرایط کاری به مردم و کاربران جاده ای خدمت گذاری می کنند، افزود: در این راستا به پاس قدردانی از این راهداران یکم دی ماه که آغاز فصل زمستان و شروع بارندگی های زمستانی می باشد روز راهدار نامگذاری شده است.

 

جلال زاده با اشاره به اینکه در بخش حمل و نقل در ۹ ماهه امسال در بحث سفرهای انجام شده در پایانه مرزی ۴۵ درصد افزایش صادرات را شاهد بودیم، گفت: امسال ۳۵ درصد کاهش مسافران در بحث حمل و نقل عمومی را شاهد بودیم.

 

وی از رشد ۴۷.۳ درصدی تناژ صادرات در خراسان جنوبی خبر داد و بیان کرد: در خراسان جنوبی ۶۸ شرکت حمل و نقل و حدود ۱۰ هزار راننده فعالیت دارند.

 


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته حدود پنج هزار و ۹۰۰ تن تناژ بار در استان جا به جا شده است، یادآور شد: در این راستا در ۹ ماهه امسال هفت درصد تغییر  افزایش را شاهد بوده ایم.

 


جلال زاده با اشاره به اینکه در خصوص جا به جایی مسافر نیز در سال گذشته بالغ بر یک میلیون و ۸۷۷ هزار نفر مسافر جابجا شدند، اظهار کرد: اما در سال جاری با توجه به شیوع کرونا در بحث جابجایی مسافر ۳۵ درصد کاهش یافته است.

 


وی با بیان اینکه در بحث ترانزیت نیز رشد خوبی را در استان شاهد بودیم، ادامه داد: در پایانه مرزی ماهیرود ۲۰ هکتار عرصه  که شامل سالن های تجاری، مسافری و خدماتی است و آمادگی کامل برای انجام خدمات و ارائه خدمات به صورت شبانه روزی را دارد و این امر به رشد صادرات و توسعه منطقه کمک شایانی می کند.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی بیان کرد: در خصوص نگه‌داری راه با توجه به وسعت استان و بارندگی هایی که صورت گرفت، آسیب هایی به رویه جاده ها وارد کرد همکاران ما اقدامات زیادی انجام دادند و در این راستا به دلیل کمبود اعتبارات به سوی روش های نوین روکش آسفالت حفاظتی پیش رفتیم.

 

جلال زاده با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته در بحث اجرای نوارهای لغزنده اولین استان کشور بودیم، افزود: این امر کاهش سطح تصادفات و تجاوز به چپ را به همراه داشته است.

 

وی با بیان اینکه اجرای طرح ملی ابرار با هدف بهره‌گیری از امکانات، ماشین آلات، کاهش هزینه و افزایش سرعت عمل در تکمیل و ساخت راه‌های روستایی به صورت جهادی به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای واگذار شده است، گفت: در راستای اجرای این طرح، علاوه بر راه‌هایی که دارای قرارداد احداث در حوزه راه و شهرسازی استان‌ها است در مجموع بالغ بر ۲ هزار  و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی  در سطح کشور طی مدت یک سال تکمیل شده است.

 

به گفته وی امسال در طرح ابرار برای خراسان جنوبی ۱۰۳ کیلومتر راه روستایی پیش بینی شده که تاکنون به ۱۳۷ کیلومتر رسانده ایم و بالغ بر ۹۵ درصد اجرایی شده است.

 


 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با بیان اینکه در بحث راه های روستایی اعتبارات استانی فراتر از پیش بینی جذب شده است، عنوان کرد: احداث پل های عابر پیاده، رمپ های ورود و خروج مجتمع های تازه تاسیس در دستور کار است.

 

وی یادآورشد: در ۹ ماهه امسال  بالغ بر ۲۷۰ کیلومتر روکش در سطح استان انجام شده است.

 

جلال زاده گفت: در بحث نظارت جاده ای، ۶۹ ایستگاه ثبت تخلف سرعت در جاده ها نصب شده است که ایمنی کاربران را انجام می دهد و در ۹ ماهه امسال نسبت به سال گذشته رشد بالایی در ثبت تخلفات جاده ای داشته ایم.

 

وی به طرح نگه داری زمستانه اشاره کرد و ادامه داد: این طرح در ۲۰ آذرماه با همکاری دستگاه های خدماتی آغاز شد و تا ۲۵ فروردین ماه ادامه دارد و بر اساس این طرح همکاران ما در قالب ۳۳ راهدارخانه در سطح استان آماده باش هستند.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با بیان اینکه در این طرح ۵۷ تیم راهداری در قالب ۷۶ دستگاه سنگین راهداری فعالیت می کنند، تصریح کرد: تمام دستگاه های گشت راهداری و ۱۴۵ نفر نیروی راهدار در هنگام بارندگی آماده باش کامل هستند.

 

جلال زاده افزود: به هموطنان توصیه می شود در زمان بارندگی ها حتما به موارد ایمنی توجه کامل داشته باشند و قبل از سفر وسایل ایمنی اعم از همراه داشتن زنجیر چرخ و وسیله گرمایش را چک کنند و باتوجه به محدودیت های کرونایی از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: همکاران ما به صورت ۲۴ ساعته در مرکز مدیریت راه ها با تلفن و سامانه پیامکی ۱۴۱ آماده پاسخگویی هستند و افراد می توانند از این طریق از وضعیت راه ها مطلع شوند.

 

 

کد خبر 1003924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha