لزوم حمایت از اقامتگاه های بوم گردی و عشایری فارس در بحران کرونا

بهرامی گفت: لازم است تا دستگاه های مربوط با حمایت و ارائه تسهیلات بلند مدت و کم بهره از اقامتگاه های بوم گردی و عشایری فارس در بحران کرونا حمایت کنند تا مانع توقف کامل فعالیت آنها شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله بهرامی»، امروز (سه شنبه 25 آذر) با اشاره به تاثیرات منفی کرونا در بوم گردی و گردشگری عشایری استان فارس به خبرنگاران گفت: آداب و رسوم غنی عشایری استان فارس می تواند در زمینه بوم گردی مورد استفاده موثر قرار بگیرد.

مدیر کل امور عشایر فارس ادامه داد: صنعت گردشگری عشایری در سال های اخیر مورد توسعه و استقبال گردشگران قرار گرفته بود اما شیوع کرونا آن را تحت تاثیر قرار داده است.

وی اضافه کرد: 24 کانون فعال بوم گردی عشایری دارای مجوز در قالب اقامتگاه های بوم گردی عشایری در نقاط مختلف استان فارس در حال فعالیت هستند که تا پیش از بحران کرونا به ویژه در فصول کوچ مورد استقبال گردشگران قرار می گرفتند.

مدیر کل امور عشایر فارس با تاکید جامعه عشایری استان به عنوان پر تنوع ترین جامعه عشایری در کشور بیان کرد: از این ظرفیت موثر و وجود هشت طایفه مستقل عشایری در فارس می توان در ایجاد اشتغال و افزایش درآمد خانوارهای عشایری استفاده کرد اما در شرایط حاضر ضربه جدی بر درآمد این خانوارها وارد شده است.

بهرامی ادامه داد: لازم است تا دستگاه های مربوط با حمایت و ارائه تسهیلات بلند مدت و کم بهره از این اقامتگاه های بومگردی حمایت کنند تا مانع توقف کامل فعالیت آنها شویم.

کد خبر 1003992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha