توسعه مشارکت ها یکی از اولویت های دستگاه تعلیم و تربیت بوده است

خدابنده با بیان اینکه توسعه مشارکت ها، یکی از اولویت های دستگاه تعلیم و تربیت بوده است و آموزش مجازی آن را برای ما به ارمغان آورده، گفت: تمامی مدارس به اینترنت دسترسی پیدا نموده اند و در تمامی مدارس استان حداقل یک رایانه متصل به اینترنت وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «قاسمعلی خدابنده» امروز(۲۵ آذر) در نشست تخصصی با نمایندگان گروه های آموزشی متوسطه استان اظهار داشت: کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پیگیری اهداف دوره های تحصیلی، توسعه شایستگی های حرفه ای معلمان و همچنین توسعه شایستگی های پژوهشی دانش آموزان از جمله وظایف گروه های های آموزشی می باشد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه فعالیت های پژوهشی خوبی با حضور معلمان و دانش آموزان در پژوهش سراهای دانش آموزی استان انجام شده است و بسیاری از دانش آموزان برگزیده استان در جشنواره های جابربن حیان، نوجوان خوارزمی و جوان خوارزمی، فعالیت های خود را در پژوهش سراهای دانش آموزی دنبال می نمایند گفت: ارتباط دو سویه معلم و دانش‌آموز الگوپذیری، هویت‌بخشی، شکل‌گیری شخصیت و تربیت دانش‌آموزان را معنا می بخشد و این موضوع در امر ارائه آموزش های مجازی کمرنگ شده است.

 

وی با بیان اینکه شرایط کنونی سبب ارتقاء جایگاه معلمین در سطح جامعه شده است و خانواده ها را با دشواری های حرفه معلمی آشنا ساخته است گفت: همکاران ما در سطح استان توانمندی های خود را به ویژه در راستای تولید محتوای الکترونیکی افزایش دادند و در این زمینه دوره آموزشی در سطح استان برگزار شده است.

 

خدابنده با بیان اینکه توسعه مشارکت ها، یکی از اولویت های دستگاه تعلیم و تربیت بوده است و آموزش مجازی آن را برای ما به ارمغان آورده است تصریح کرد: رشد مشارکت اولیا در نظارت و کنترل برای فعالیت‌های معلمین و هم چنین در امر تدریس، تفهیم و حل مسائل دانش‌آموزان از جمله این امور است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه بایستی با مدیریت صحیح محتوای آموزشی در مدارس به سمت مهارت آموزشی پیش برویم گفت: آموزش مجازی یک فرصت برای دستگاه تعلیم و تربیت است و تغییر در شیوه های سنتی تدریس و حرکت به سمت روش‌های آموزشی نوین انتظاری است که جامعه مدت‌هاست از آموزش و پرورش داشته است.

 

وی گفت: در آغاز فرآیند آموزش های مجازی ٢ هزار و ٧٠ مدرسه در سطح استان به اینترنت دسترسی نداشتند، با پیگیری های انجام شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش و همکاری اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان، تمامی مدارس به اینترنت دسترسی پیدا نموده اند و در تمامی مدارس استان حداقل یک سیستم رایانه متصل به اینترنت وجود دارد.

 

خدابنده اظهار داشت: علاوه بر آموزش های مجازی، آموزش های تلویزیونی روزانه در حال پخش می باشد و برای مناطقی که امکان دسترسی به این نوع آموزش ها وجود ندارد، درسنامه هایی تهیه و توزیع می شود تا امکان پوشش حداکثری دانش آموزان را فراهم نماید.

کد خبر 1004000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha