شهدای جوانان؛ فرشته‌های امید و دلسوزی بین مردم

شهدای جوان انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و مدافعان امنیت مایه امید و دلسوزی در بین مردم و خانواده های خود بودند و محبت سراسر وجود آنان را در شور جوانی گرفته بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، بررسی زندگی جوانان شهید دوران انقلاب اسلامی حکایت شیرین امید و همبستگی را به نثر کشده و همواره الگویی بوده تا نسل جوان و نوجوان امروز از سبک زندگی آنان بهره ببرند.

 

شور و نشاط جوانی توام با امید و سرزندگی سرمایه ای برای ملت بود که موجب امنیت و آرامش کشور شد و آن ها در جمع خانواده و دوستان همواره دلسوزی داشته و نام نیکو از خود به یاد گذاشته اند.

 

سنت حسنه سه شنبه های تکریم و حرکت ماندگار دیدار با خانواده های شهدا فرصت شد، تا مسئولان شهرستان تیران و کرون با پدر شهید مدافع امنیت مرزی کشور سرباز وظیفه شهید «محمد مرتضوی» دیدار کنند و از صحبت ها و خاطرات این شهید بشنوند.

 

در این برنامه حجت الاسلام محمد شیاسی امام جمعه رضوانشهر، اقبال صالحی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اکبر فاطمی نیا رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(علیه الاسلام) تیران و کرون حضور داشتند.

*همکاری شهید در کارهای خانه و مرزعه

 

پدر شهید محمد مرتضوی، در این نشست با اشاره به اینکه فرزندش برای خدمت سربازی به ماموریت مرزی رفت و میدان مین به شهادت رسید، گفت: پس از اتمام تحصیلات در سنگبری کار می کرد و پس از کار در این کارخانه در کارهای خانه و مرزعه همکاری بسیاری داشت و هیچ گاه خسته نمی شد.

 

وی ادامه داد: فرزند شهیدش همواره برای رفع مشکلات به اعضای خانواده امید می داد و روحیه امیدواری را حفظ می کرد و مایه امید بود.

 

مرتضوی خاطرنشان کرد: در هنگام ماموریت در مرز عراق به دوستان خود گفته بود از مین و میدان جنگ ترسی ندارم چرا که پیش از ما جوانان و افراد زیادی پیش رفتند و شهید شدند و امنیت و اقتدار ما ناشی از رشادت آن ها بوده و باید ما هم راه آن ها را ادامه بدهیم.

 

*شهدا ویژگی های خاصی داشتند

 

امام جمعه رضوانشهر در این نشست به موضوع ویژگی شهدا پرداخت و گفت: آن ها در زندگی خود دارای خط و مشی خاصی بودند که مایه خیر برکت برای خود و اطرافیان بود.

 

حجت الاسلام «محمد شیاسی» ادامه داد: دلسوزی، گذشت، مهربانی، امیدواری و خیرخواهی از ویژگی های آن ها بوده و امروز نیز جامعه ما برای برون رفت از این مشکلات به چنین روحیاتی نیاز دارد.

 

وی به تجلیل از خانواده شهدا اشاره کرد و یادآورشد: این اقدامات برای ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت موثر است و برنامه سه شنبه های تکریم با جمعیت کمتر و در مکان های بزرگ و با رعایت اصول بهداشتی اجرا می شود.

*برنامه های سه شنبه های تکریم هر هفته اجرا می شود

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون گفت: برنامه های سه شنبه های تکریم هر هفته با هدف تجلیل از شخصیت ها و چهره های برتر مثل خانواده شهدا در سراسر کشور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مسئولان اجرا می شود.

 

«اقبال صالحی» با بیان اینگه تجلیل از خیرین، چهره های علمی و شخصیت های موثر شهرستان نیز در برنامه سه شنبه های تکریم وجود دارد، خاطرنشان کرد: کانون های مساجد این منطقه برای تجلیل از شخصیت ها برنامه ریزی و اقدام می کنند.

کد خبر 1004003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha