افزایش ۳۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در آستارا

امیری از افزایش ۳۶ درصدی صادرات کالا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از بندر آستارا خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«کیانوش امیری» امروز(سه شنبه، ۲۵ آذر) در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۰ هزار تن کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا تخلیه و بارگیری شد.

 

رییس اداره بندر و دریانوردی آستارا با بیان‌اینکه از مقدار کالای تخلیه و بارگیری شده ۱۰۸ هزار تن کالا از منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان صادر شد، افزود: همچنین از این مقدار کالا ۴۲ هزار تن کالا به بخش واردات تعلق دارد.

 

وی تصریح کرد: تخلیه و بارگیری کالا در بندر آستارا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۶ درصد رشد داشته است.

 

امیری گفت: انواع چوب، تخته ام.دی.اف، سیمان، گچ، شمش آهن، سنگ گرانیت، غلات، کنجاله، پنبه دانه، کربنات کلسیم، کاشی و سرامیک از مهم‌ترین کالاهای غیرنفتی هستند که از ابتدای سال جاری تاکنون در بندر چندمنظوره آستارا تخلیه و بارگیری شده‌اند.

 

رییس اداره بندر و دریانوردی آستارا تصریح کرد: بخش خصوصی حدود ۲۰۰ تی ای یو کانتینر یخچالی و معمولی در بندر آستارا آماده و صادر کرده است.

 

امیری با بیان‌اینکه منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا در شمالی‌ترین نقطه از کشور در مجاورت دریای خزر نزدیک‌‌ترین بندر به کشورهای cis و حلقه اتصال تجارت و ترانزیت کالا است، گفت: این بندر یکی از بنادر پویای کشور در بعد گمرکی، اقتصادی، تجاری و گردشگری است.

کد خبر 1004007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha