صادرات کالاهای ایرانی به کشورهای همسایه افزایش یافته است

تفتی از افزایش صادرات کالاهای ایرانی به کشورهای همسایه در دریای خزر نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: ایران در زمینه صادرات کالا به صورت کانتینری و در دریای خزر صددرصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «داود تفتی» امروز(سه شنبه، ۲۵ آذر) در حاشیه انتقال بارهای صادراتی محصولات کشاورزی ایران به روسیه و به وسیله کانتینرهای یخچالی از بندر آستارا در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این اولین خط انتقال کانتینرهای یخچالی از بندر آستارا به بندر آستارا خان روسیه است.

 

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با بیان اینکه باری که توسط کانتینرهای یخچالی به آستاراخان روسیه حمل می شود شامل میوه است، افزود: این میوه ها مورد نیاز کشورهای cis همچون روسیه است.

 

وی بار صادراتی به مقصد بندر آستاراخان روسیه را ۳۰ تی یو کانتینر عنوان کرد و گفت: کشتی که بار را حمل می کند چهار روز طول می کشد تا وارد بندر آستارا خان روسیه شود.

 

تفتی از افتتاح یک خط کشتیرانی از بندر آستارا به بندر ماخاچ قلعه روسیه خبر داد و خاطرنشان کرد: این خط از هفته آینده راه اندازی می شود.

 

مدیر عامل کشتیرانی دریای خزر با اشاره به اینکه هفته آینده ۳۰ تی ای یو کانتینر یخچالی توسط یک کشتی تجاری به نام ویانا از بندر آستارا به بندر آکتائو قزاقستان انتقال می یابد، افزود: هفته ای ۲ کشتی از بندر آستارا به بنادر روسیه و قزاقستان بارگیری و حرکت می کند.

 

وی با بیان اینکه ۲۴ کشتی زیرنظر کشتیرانی دریای خزر در حال انتقال کالا در این دریا هستند، تصریح کرد: به زودی ۲ کشتی دیگر به ناوگان کشتیرانی دریای خزر ملحق می شوند.

 

تفتی از افزایش صادرات کالاهای ایرانی به کشورهای همسایه در دریای خزر نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: ایران در زمینه صادرات کالا به صورت کانتینری و در دریای خزر صددرصد رشد داشته است.

 

مدیر عامل کشتیراین دریای خزر، بندر آستارا را از سریع ترین بنادر ایران در دریای خزر دانست و خاطرنشان کرد: لایروبی ورودی بندر آستارا برای ورودی کشتی های بزرگ به این بندر ضرورت دارد.

 

گفتنی است، امروز(سه شنبه، ۲۵ آذر) محصولات کشاورزی ایران برای نخستین بار از مجتمع بندری آستارا با کانتینرهای یخچالی و از طریق دریای خزر به آستارا خان روسیه ارسال شد. با بارگیری و صادرات محصولات کشاورزی با کانتینرهای یخچالی، بندر آستارا به صورت رسمی به شبکه حمل و نقل کانتینری ایران و روسیه در دریای خزر ملحق شد.

کد خبر 1004035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha