پژوهشگران حمایت ویژه شوند

صابر بر ارائه پژوهش ها و طرح های علمی مرتبط با راه آهن، بندر، گردشگری، محیط زیست و ... توسط نخبگان علمی در شهرستان آستارا تاکید کرد و گفت: از نخبگان علمی و پژوهشگران باید حمایت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «عباس صابر» امروز(سه شنبه، ۲۵ آذر) در آیین گرامیداشت روز پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر این شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهارکرد: ایران جزو ۱۰ کشور برتر دنیا درحوزه علم و فناوری است.

 

فرماندار بندر آستارا با تاکید بر اینکه پژوهش باید از حالت کتابخانه ای خارج شود، افزود: پژوهش باید شکل میدانی و کاربردی پیدا کند.

 

وی نداشتن نقشه راه پژوهش را از مشکلات پژوهشگران دانست و تصریح کرد: فعالان این بخش با تبدیل علم به ثروت می توانند در این راستا نقش آفرین باشند.

 

صابر بر ارائه پژوهش ها و طرح های علمی مرتبط با موضوع راه آهن، بندر، گردشگری، محیط زیست و ... توسط نخبگان علمی در شهرستان آستارا تاکید کرد و گفت: از نخبگان علمی و پژوهشگران باید حمایت شود.

 

*به کارهای پژوهشی بودجه های بیشتر اختصاص پیدا کند

«اورنگ استقامت» نیز در این آیین، اظهارکرد: پژوهش محور توسعه همه جانبه پایدار است.

 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر آستارا بر ارج نهادن به مقام شامخ پژوهشگران تاکید کرد و افزود: پژوهش دشواری هایی دارد و باید از پژوهشگران حمایت ویژه شود.

 

وی بر اختصاص بودجه‌ های بیشتر به کارهای پژوهشی تاکید کرد و گفت: دولتمردان و مجلس بودجه ها و اعتبارات بیشتری به کارهای پژوهشی اختصاص دهند.

 

استقامت با بیان اینکه در پایگاه استنادی جهان اسلام ۲۲ درصد کل مقالات متعلق به ایران است، خاطرنشان کرد: رشد علمی در ۱۵ سال اخیر در ایران ۲۴ برابر شده است.

 

گفتنی است، در پایان این آیین پنج پژوهشگر برتر حوزه‌های علمی و فناوری دانشگاه‌ ها و مراکز آموزش عالی بندر آستارا تجلیل شدند.

کد خبر 1004044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha