فعالیت بیش از ۱۳ هزار دانش‌آموز صومعه‌سرایی در تشکل‌های دانش‌آموزی

بالو گفت: تاکنون بیش از ۹ هزار دانش‌آموز صومعه‌سرایی عضو بسیج دانش‌آموزی، ۲هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز نیز در سازمان دانش‌آموزی، یک هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی و بیش از ۷۰۰ دانش‌آموز در کانون دانش‌آموزی هلال احمر فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «حسین بالو» صبح امروز(چهارشنبه، 26آذر) در نشست هماهنگی مسئولان و نمایندگان تشکل‌های دانش‌آموزی که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: تعلیم و تربیت نخستین و مهمترین رسالت آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین است.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا با اشاره به اینکه این مهم اتفاق نمی‌افتد جز اینکه مدرسه به یک نهاد تربیتی و فرهنگی تبدیل شود افزود: تشکل‌های دانش‌آموزی بازوان قوی آموزش و پرورش برای انجام این رسالت خطیر در تربیت نسلی مومن و انقلابی و نهادینه کردن فرهنگ اخلاق و معنویت در بین دانش‌آموزان هستند.

 

وی با اشاره به اهمیت آموزش‌های دسته‌جمعی و نهادینه‌سازی فرهنگ کار گروهی در میان دانش‌آموزان گفت: چهار تشکل در بدنه آموزش و پرورش وجود دارد که به پرورش مهارت‌های جمعی دانش‌آموزان پرداخته و فرصتی برای تمرین دانش‌آموزان جهت حضور در نقش‌های اجتماعی در آینده را فراهم می‌کنند.

 

بالو تصریح کرد: بسیج به عنوان بزرگترین و تاثیرگذارترین نهاد مردمی، بهترین بستر برای اجرای برنامه‌ها و طرح‌های تربیتی و پرورش نسل آینده کشور براساس اصول و مبانی انقلاب اسلامی است.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی، تشکل دانش‌آموزان مومن و انقلابی است که برای تحقق، حفظ و تعمیق اهداف انقلاب اسلامی و پاسداری از ارزش‌های دینی، آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ متعالی اسلام و بالا بردن سطح آگاهی آنان نسبت به مبانی عقیدتی اسلام و انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند.

 

وی سازمان دانش‌آموزی را تشکلی به منظور زمینه‌سازی برای بسط مشارکت فعال دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف انقلاب و کشور دانست و اظهار کرد: آماده‌سازی دانش‌آموزان برای پذیرش مسئولیت‌های فردی و اجتماعی، آشنایی با مهارت‌های زندگی و انجام کارهای گروهی، تقویت روحیه تعاون، نیکوکاری، نوع دوستی و کمک به دیگران و ترغیب به رعایت نظم و انضباط اجتماعی و روحیه قانون گرایی و احترام به قانون در جامعه، از اهداف سازمان دانش‌آموزی است.

 

بالو با اشاره به نقش کانون‌های دانش‌آموزی هلال احمر در افزایش تاب آوری و رسیدن به جامعه ایمن افزود: آماده ساختن دانش‌آموزان برای انجام خدمات امدادی مورد نیاز جامعه به ویژه هنگام بروز حوادث طبیعی و غیر مترقبه، تقویت حس مشارکت‌جویی و نیکوکاری بین دانش‌آموزان و کمک به افراد نیازمند و آسیب دیده و ترویج مفاهیم صلح و بشردوستی، حفظ کرامت و احترام انسان‌ها و حمایت از زندگی و سلامت آنها در راستای فعالیت‌های بشردوستانه از جمله اهداف کانون‌های دانش‌آموزی هلال‌احمر است.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا با اشاره به تعداد دانش‌آموزان عضو تشکل‌های دانش‌آموزی گفت: تاکنون بیش از 9 هزار دانش‌آموز صومعه‌سرایی عضو بسیج دانش‌آموزی، 2هزار و 600 دانش آموز نیز در سازمان دانش‌آموزی، یک هزار و 100  دانش‌آموز عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی و بیش از 700 دانش‌آموز در کانون دانش‌آموزی هلال احمر فعالیت می‌کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: برگزاری بیشتر جلسات هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی به منظور رسیدن به همدلی و همفکری، پیشگیری از موازی کاری‌ها و احصاء نقاط قوت و ضعف جهت استفاده در برنامه ریزی‌های آتی ضروری است.

 

کد خبر 1004105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha