خراسان جنوبی معین رواق فناوری طرح ملی ایران قوی شد

حجت الاسلام سبزه کار با بیان اینکه «ایران قوی» طرح منحصر به فرد و بی نظیر کانون های فرهنگی هنری برای رونق فعالیت های بچه های مسجد است، گفت: استان خراسان جنوبی معین رواق فناوری طرح ملی ایران قوی انتخاب شد.

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه محور فعالیت کانون‌های مساجد در دومین سال فعالیت رویداد ملی فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) بر طرح منحصر به فرد «ایران قوی» استوار است، گفت: این طرح شامل قرآن و سیره اهل بیت (ع)، مسجد و گام دوم انقلاب اسلامی، پیشرفت و امید به آینده و مقاومت و عزم ایران اسلامی است که در قالب سه شبستان «فرهنگ»، «هنر» و «نوآوری» و ۱۲ رواق و با ۴۰ برنامه فرهنگی، هنری و ساختاری اجرا خواهد شد.

 

مدیر ستاد کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی افزود: در هر شبستان نیز برنامه ها و فعالیت های شاخصی با امتیازات مشخص تعیین شده است که مدیران و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان می توانند از طریق سامانه ستاد مرکزی طرح ملی ایران قوی نسبت به ثبت اطلاعات برنامه ها و فعالیت های خود اقدام و امتیازات لازم را جهت ارزیابی نهایی کسب کنند.

 

وی با اشاره به اینکه ذیل هر شبستان ۱۲ رواق نور، کتاب، دانش، همدلی، رسانه، سرود، فیلم، نمایش، ترنج، قلم، کارآفرینی و فناوری تعریف شده که هر یک از آنها توسط استانی معین راهبری می شوند، تصریح کرد: در همین راستا در طرح ملی ایران قوی در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، خراسان جنوبی به عنوان معین رواق فناوری این رویداد انتخاب شد.


حجت الاسلام سبزه کار با بیان اینکه رواق فناوری در استان خراسان جنوبی فعالیت های مختلف این رشته را از کانون های مساجد سراسر کشور جمع آوری و جمع بندی خواهد کرد، ادامه داد: در گام نخست بحث انگیزشی و تشویقی کانون های سراسر کشور برای فعالیت در رواق فناوری و اطلاعات و بارگذاری آثارشان در سامانه بچه های مسجد در دستور کار قرار گرفته است.

 

مدیر ستاد کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: در راستای برگزاری این طرح ملی، تاکنون جلسات توجیهی ویژه‌ رابطین منطقه ای کانون فرهنگی هنری استان برگزار و آموزش‌های چهره به چهره و همچنین از طریق فضای مجازی برای مدیران کانون های فرهنگی هنری به منظور ورود به سامانه مرکزی طرح ملی ایران قوی اجرا شده است.

 

وی با اشاره به اینکه ارزیابی و داوری طرح ایران قوی در مرحله استانی و داوری نهایی نیز در سطح ملی است، بیان کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا در سطح جامعه بسیاری از این فعالیت های فرهنگی و هنری علاوه بر فضای حقیقی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام سبزه کار در ادامه طرح ملی ایران قوی را رقابتی سالم و مبتنی بر اقتضائات روز جامعه دانست و افزود: شناسایی و توانمندسازی استعداد های فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی، جریان سازی گفتمان ایران قوی، ترویج روحیه امید و تلاش و حضور موثر و هدفمند بچه های مسجد در فضای مجازی از اهداف طرح ایران قوی است.

 

مدیر ستاد کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در پایان تأکید کرد: بچه های مسجد با توجه به مفهوم آتش به اختیار که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به آن تاکید فراوان دارند، منتظر ابلاغ و اعتبار نمی‌مانند بلکه خودشان با اراده و پشتکار قوی پای کار عرصه فرهنگ و هنر می آیند و با استفاده از همه ظرفیت های موجود اجازه نمی دهند این فعالیت ها در نبرد با تهاجم فرهنگی و تبلیغاتی دشمن تعطیل شود.


 

کد خبر 1004115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha