کتاب«مروری نظام مند در حوزه نماز کشور با رویکرد فرا تحلیلی» وارد باز نشر شد

کتاب«مروری نظام مند در حوزه نماز کشور با رویکرد فرا تحلیلی» به قلم محمدعلی موظف رستمی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، کتاب«مروری نظام مند در حوزه نماز کشور با رویکرد فرا تحلیلی» به قلم محمدعلی موظف رستمی و ویراستاری مهین ساعدی وارد بازار نشر شد.

 

بنابراین گزارش، این کتاب در چهار فصل تهیه شده است که فصل های این کتاب شامل کلیات و تعریف مفاهیم، خلاصه پژوهش های منتخب، روش شناختی و نتیجه گیری است.

 

 در این کتاب سعی شده است که به بررسی وضعیت نماز نوجوانان و جوانان کشور در سال تحصیلی94-95 بپردازد. بررسی موانع و راهکارهای موثر در تربیت دینی و گرایش به نماز و مسجد در نهاد خانواده، بررسی و مقایسه باورهای انگیزشی مذهبی کودکان و نوجوانان، ترغیب جوانان به اقامه نماز و مسجد در قالب یک پژوهش رویدادی، راهبردها و راهکارهای جذب جوانان به مسجد و نماز جماعت توسط والدین، «مساجد، جوانان و راهکارهای جذب جوانان به مسجد» از  موضوعاتی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

 

نویسنده در مقدمه این کتاب آورده است : اهمیت فریضه نماز  و جایگاه آن در آموزه های دینی و نزد مسلمانان بر کسی پوشیده نیست. نماز، نماد دین داری و پرچم  حق پرستی و خدا محوری است و مناسکی  است که در آموزه های دینی به خصوص در آیات الهی و روایات وارده از سوی نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) نسبت به انجام صحیح و احسن آن تاکید و سفارش های زیادی به عمل آن شده است.

 

در بخش دیگری از مقدمه این کتاب آمده است: برای بررسی و کنکاش درباره وضعیت نماز و نمازخوانی در کشور در چهل سال گذشته نیاز به یک عزم جهادی احساس می شود، بنابراین لازم است که پویش و پیمایشی سراسری در سطح تمام استانهای کشور در یک بازه زمانی مشخص توسط چند تیم فعال و پویا صورت گیرد.بایسته است برای موضوع فوق، طرح مسئله و فرضیه واحدی برای تیم های شرکت کننده در نظر گرفته شود.لازم است، آمار به دست آمده پالایش، ارزیابی، تجزیه و تحلیل و نتایج به  دست آمده تفسیر و اعلام شود.

 

کتاب مروری نظام مند در حوزه  نماز کشور با رویکردی فرا تحلیلی به همت انتشارات پرهیب منتشر شده است.

کد خبر 1004151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha