کتاب «ارزش پدر و مادر در اسلام» در قالب طرح ملی «ایران قوی» معرفی شد

کیوانی گفت: كتاب «ارزش پدر و مادر در اسلام» تأليف «سید اسماعیل گوهری» از سوی انتشارات «همای دانش» در راستای طرح ملی «شنبه های کتاب مساجد» و در قالب طرح ملی «ایران قوی» توسط کانون حجت بن الحسن (عج) هفشجان معرفی شد.

«بهمن کیوانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: كتاب «ارزش پدر و مادر در اسلام» تأليف «سید اسماعیل گوهری» از سوی انتشارات «همای دانش» در راستای طرح ملی «شنبه های کتاب مساجد» و در قالب طرح ملی «ایران قوی» توسط کانون حجت بن الحسن (عج) هفشجان معرفی شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت حجت بن الحسن (عج) مسجد قدس و دوازده امام شهر هفشجان ادامه داد: كتاب «ارزش پدر و مادر در اسلام» حاوی مطالبی درباره احسان و نيكی به پدر و مادر از ديدگاه قرآن و اسلام است و به شناخت آيات و روايات و اشعار در اين مضمون می‌پردازد.

 

وی ابراز کرد: بخش اول کتاب «ارزش پدر و مادر در اسلام» شامل «ارزش پدر و مادر در اديان قبل از اسلام» كه حاوی مطالبی از؛ سفارش حضرت شيث به نيكی به پدر و مادر، دعای حضرت نوح (ع)، داستان پسر نوح (ع)، حضرت يعقوب (ع) و دستور به حفظ اسرار به فرزندش، حضرت يوسف (ع)، حضرت اسماعيل (ع) و احترام به فرمان پدر، رضای والدين و ... است.

 

کیوانی گفت: بخش دوم شامل «ارزش پدر و مادر در اسلام» كه به آيات مرتبط به رعايت حقوق والدين در سن پيری و پس از مرگ و ... است و بخش سوم «ارزش مادر» به ابياتی از زنده ياد (شهريار) با مضمون ای وای مادرم و ابياتی از صنع الهی (سعدی) و شاعران معاصر در وصف ارزش مادر می‌پردازد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت حجت بن الحسن (عج) مسجد قدس و دوازده امام شهر هفشجان ادامه داد: در بخش چهارم «ارزش پدر در اسلام» آمده است و در بخش پنجم اين كتاب به عاق پدر و مادر و اثرات آن می‌پردازد و «تحقيقی پيرامون معنی اف»، «اثر نفرين مادر»، «اهميت احسان به والدين»، «عقوق والدين از گناهان كبيره است»، «استجاب دعای والدين»، «آداب معاشرت با پدر و مادر»، «نفرين پدر» و مانند آن آمده است و در پايان اين كتاب به نكته‌ها كه حاوی مطالبی از احاديث و روايات در مورد رفتار با پدر و مادر است پرداخته شده است.

 

خاطرنشان می شود: كتاب «ارزش پدر و مادر در اسلام» تأليف «سید اسماعیل گوهری» از سوی انتشارات همای دانش، در ۴۳۰ صفحه در شمارگان شش هزار نسخه در كانون تخصصی ادبيات و قرآن كريم با هدف شناخت موضوعی آيات و اشعار درباره احسان و نيكی به پدر و مادر از ديدگاه قرآن و اسلام آموزش داده شد.

 

کد خبر 1004159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha