رونمایی از سامانه بازنمای دستاوردهای قرآنی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

عزیززاده ضمن اعلام جزئیات پنجاه و هفتمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم از رونمایی از سامانه بازنمای دستاوردهای قرآنی (سبد قرآنی) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

«محمد مهدی عزیززاده» در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان درخصوص جزئیات پنجاه و هفتمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم گفت: پنجاه و هفتمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی ترویجی قرآن کریم بعد از چند نوبت تاخیر به دلیل بحران کرونا و تعطیلات  و محدویت های صورت گرفته، دوشنبه اول دی ماه به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

 

مدیر کل کمیسیون فعالیت های تبلیغی و ترویجی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با بیان اینکه رونمایی از دو مورد از دستاوردهای کمیسیون در بسته های مجری پروژه ها یکی از برنامه ها و دستورات این جلسه می باشد، بیان کرد: مهمترین این دستاوردها «سامانه بازنمای دستاوردهای قرآنی» (سبد قرآنی) است که محصولات، آثار و دستاوردهای آن در این برنامه به نمایش گذاشته خواهد شد و همچنین رونمایی از «فونت رایانه ای» مرکز طبع و نشر قرآن کریم نیزاز دیگر برنامه این جلسه است.

 

عزیزاده در ادامه  افزود: یکی از فعالیت هایی که در برنامه میز قرآن برای پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تعریف شد، طراحی سامانه سبد قرآنی بود؛ این فعالیت که با بیش از یک سال تلاش از سوی اداره فناوری پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی انجام گرفت، مقرر شده است از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همه نهادها و دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی کشور، ملزم به بارگذاری محصولات قرآنی خود در این سامانه شوند.

 

وی افزود: در پنجاه و هفتمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی ترویجی قرآن کریم موضوع احیای کارگروه معاونت های قرآنی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. این کارگروه در طول سه چهار سال گذشته به دلیل مشکلات به وجود آمده برای هیئت های رسیدگی، تعطیل شده بودند که در این جلسه در خصوص آغاز به کار مجدد آنها تصمیم گیری خواهد شد.

 

عزیززاده با بیان اینکه مهمترین دستور این جلسه، بررسی و تصویب آیین نامه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور است، تصریح کرد: این آیین نامه در جلسات ستاد تصویب شده بود لذا برای تصویب نهایی به صحن کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی ترویجی قرآن کریم آمده که یکی از دستورات مهم این جلسه می باشد؛ ضمن اینکه در این جلسه به موضوع اصلاحات و اجرایی سازی سامانه بازنمای دستاوردهای قرآنی (سبد قرآنی) و فضای مجازی  پرداخته می شود،این سبد قرآنی به لحاظ مقدماتی برای به روز رسانی و تنظیم برنامه اجرایی برگزیده شده بود که در این جلسه به تصویب نهایی خواهد رسید.

 

مدیر کل کمیسیون فعالیت های تبلیغی و ترویجی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اظهار کرد: یکی از اعضای صاحب نظر حقیقی کمیسیون هم که دوره مدیریت شان به پایان رسیده در این جلسه تمدید عضویت و یا احیانا نفر جایگزین انتخاب می شود.

کد خبر 1004198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha