مرکز بیرجند شناسی پروفسور گنجی راه‌اندازی شد

مرکز بیرجند شناسی به نام دکتر «محمدحسن گنجی» پدر علم جغرافیای ایران در مجاورت ارگ بهارستان و در بافت تاریخی شهر بیرجند افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، مرکز بیرجند شناسی به نام دکتر «محمدحسن گنجی» پدر علم جغرافیای ایران پیش از ظهر امروز (۲۶ آذر) با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان شهرستان بیرجند در مجاورت ارگ بهارستان و در بافت تاریخی شهر بیرجند افتتاح شد.

 

«ابراهیم تقی‌زاده» رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند در این آیین اظهار کرد: این مرکز در بخش‌های مختلف موسیقی، خطاطی، عکاسی و نقاشی آماده فعالیت است و امیدواریم با اقداماتی در حوزه‌های مختلف دیگر هم فعال شود.

 

وی تأکید کرد: پدران علم و مفاخر خراسان جنوبی معرف این استان هستند اما باید بیشتر به جایگاه آنها در حوزه های مختلف پرداخته شود.

 

تقی‌زاده با بیان اینکه اعتباراتی در کمیسیون بودجه شورای شهر در راستای معرفی استان در حوزه‌های مختلف در نظر گرفته می‌شود تا از شخصیت‌ها و افرادی که کار علمی و تحقیقی انجام می‌دهند حمایت شود، گفت: کمیسیون فرهنگی شورای شهر در جلسات مختلف مشاهیر و مفاخر استان را شناسایی و معرفی کردند.

 

گفتنی است، در این مراسم از «اطلس شهر» با تلاش شهرداری بیرجند و کتاب «شوکت شرق» نوشته محمد امین ناصح رونمایی شد.

کد خبر 1004301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha