تعطیلی واحدهای گردشگری صومعه‌سرا در شب یلدا

مهرگان گفت: همزمان با شب یلدا و برای حفظ سلامت مردم واحدهای گردشگری صومعه‌سرا تعطیل می‌شوند.

«علیرضا مهرگان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا اظهار کرد: در شهرستان صومعه‌سرا واحدهای گردشگری در شب یلدا حق ارائه هیچگونه خدمات به گردشگران و مسافران را ندارند.

 

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صومعه‌سرا با بیان اینکه این تعطیلی به دلیل حفظ سلامتی مردم است افزود: پیشنهاد می‌شود مسافران و گردشگران برای حفظ سلامتی خود و خانواده‌شان از سفر در ایام کرونایی پرهیز کنند.

 

وی با اشاره به شناسایی خانه مسافرهای غیرمجاز گفت: با توجه به روند صعودی شمار مبتلایان به کرونا برخورد با تخلفات مربوط به اجاره خانه‌های مسافری به‌صورت مخفیانه در شهر و روستاهای منطقه، افراد متخلف شناسایی و به مراجع ذی‌صلاح معرفی شدند.

 

مهرگان با اشاره به اینکه خانه مسافرهای غیرمجاز به فعالین بخش گردشگری آسیب وارد می‌کنند تصریح کرد: متاسفانه خانه مسافرهای غیرمجاز گردشگر را جذب می‌کنند و به جای اینکه در مراکز رسمی و قانونی اقامت کنند می‌روند به مراکز غیرمجاز و در آنجا ساکن می‌شوند و عواقب فرهنگی و اجتماعی به بار می‌آورند.

 

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صومعه‌سرا بیان کرد: در بحث کرونا یکی از مشکلات ما همین خانه مسافرهای غیرمجاز است که در حال فعالیت هستند و فعالیت آنها نه به نفع صنعت گردشگری هست و نه وزارت بهداشت و هیچ توجیهی برای آنها نمی‌توان داشت.

 

وی با بیان اینکه با همکاری مجری خانه مسافر و اماکن،‌خانه‌های غیرمجاز شناسایی می‌شوند و مهلت برای گرفتن مجوز لازم به این واحدها داده می‌شود اظهار کرد: چنانچه در مهلت مذکور مجوز دریافت نکنند واحدهای مسافرخانه مذکور پلمپ می‌شوند.

 

مهرگان خاطرنشان کرد: از همشهریان خواستاریم برای شناسایی واحدهای غیرمجاز با شماره تلفن ۰۱۳۴۴۳۳۷۶۱۱ تماس حاصل و جزییات را اطلاع‌رسانی کنند.

کد خبر 1004333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha