مسجد «علی بن ابی طالب» ؛ مرکز آشنایی با شیوه زندگی پیامبر (ص) در «سیدنی»

مسجد «علی بن ابی طالب» که یکی از بزرگ ترین مساجد در استرالیا و مهم ترین مسجد سیدنی به شمار می رود به دلیل برگزاری کلاس های اسلامی ، جشن ها و نمازهای با شکوه جمعه مشهور است.

خبرگزاری شبستان،گروه جهان اسلام: مسجد «لاکمبه» در سال 1977 میلادی از سوی انجمن مسلمانان لبنان در سیدنی استرالیا ساخته شد.

 

مسجد «لاکمبه» همچنین مشهور به مسجد «علی بن ابی طالب» است و یکی از بزرگ ترین مساجد در استرالیا به شمار می رود.

 

مسجد «علی بن ابی طالب» همچنین مهم ترین مسجد سیدنی است که به خاطر برگزاری کلاس های اسلامی،مراسم و نمازهای باشکوه جمعه مشهور شده است.

 

 

 

از جمله خدمات مذهبی که در مسجد «علی بن ابی طالب» ارائه می شود می توان به برگزاری کلاس‌هایی در زمینه‌ زندگی و سیرت پیامبر اکرم (ص) ، فقه و عقاید اسلامی اشاره کرد.

 

این مسجد در زمره مساجدی است که بیشترین جمعیت نمازگزار در سراسر استرالیا را هنگام برگزاری نمازهای عید به خود جذب می کند.

 

 

مسجد «علی بن ابی طالب» ظرفیت پذیرایی از بیش از 30 هزار نمازگزار را دارد و در نمازهای عید این تعداد جمعیت به این مسجد می آیند.

 

در عید فطر سال ۲۰۱۶ نیز در حدود ۵۰ هزار نمازگزار در این مسجد نماز اقامه کردند عید را اقامه کردند.

 

 

این مسجد هر سال مراسم روز ملی درهای باز مساجد را برگزار می کند و همه افراد از هر دین و مذهب،نژاد،رنگ پوست و با هر پیشینه ای می توانند از آن بازدید کنند.

 

روز ملی درهای باز مساجد به همت انجمن مسلمانان لبنان و همکاری با مساجد سراسر کشور در استرالیا برگزار می شود.

 

 

در روز باز مساجد اعضای غیر مسلمان جامعه به مسجد «علی بن ابی طالب» دعوت می شوند تا در آنجا با مسلمانان،دین مبین اسلام،فرهنگ و ارزش های اسلامی آشنا شوند.

 

مسجد علی بن ابی طالب هر سال نمایشگاه هایی را برای نشان دادن سبک زندگی مسلمانان به منظور آشنایی هر چه بیشتر غیر مسلمانان با زندگی اسلامی برگزار می کند.

کد خبر 1004339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha