اعلام آمادگی اعضای شورای سیاستگذاری فعالیت های مهدوی در استان کرمان برای گسترش فرهنگ مهدویت

نشست شورای سیاستگذاری، پشتیبانی و هماهنگی فعالیت های مهدوی در استان کرمان به ریاست امام جمعه و دبیریِ مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) و با حضور اعضا تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ نشست شورای سیاستگذاری، پشتیبانی و هماهنگی فعالیت های مهدوی در استان کرمان به ریاست امام جمعه و دبیریِ مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) چهارشنبه(۲۶ آذر) در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان تشکیل شد.

 

 

در این نشست غلامحسین حقانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: باید یک شورای فکری تخصصی در بحث مهدویت تشکیل شود.

 

 

محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بیان کرد: قطعاً در کنار شورا یک کمیته تخصصی و اتاق اندیشه ورزی لازم هست.

 

 

احمد علیرمضانی، مدیرکل صداوسیمای مرکز استان با تاکید بر اینکه باید یک ساز و کاری برای نهادهای مردمی ایجاد شود؛ شبهه افکنی ها در خصوص مهدویت را فراوان دانست و گفت: حضرت علی(ع) فرمودند « هَلَكَ فِيَّ رَجُلَانِ مُحِبٌّ غَالٍ وَ مُبْغِضٌ قَالٍ»؛ درباره من دو تن هلاک شوند: دوستدار از حد گذرنده و دشمنی كه بی جهت دشمنی ورزد و افترا بندد" پس جریان مهدویت نباید از این دو گروه لطمه بخورد.

 

 

وی با اعلام آمادگی صداوسیمای مرکز استان در خصوص برنامه های مهدویت، اظهار کرد: اما شما باید اتاق فکر ذیل این شورا تشکیل دهید و مطالبی که رفع شبهه از مهدویت کرده و امید به مهدویت را افزایش می دهد، داشته باشید.

 

 

سرهنگ محمدعلی نظری، جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان هم از آمادگی پایگاه های مقاومت که اکثراً مردمی هستند و از استفاده از ظرفیت گروه های صالحین خبر داد.

 

 

حجت الاسلام امین کمالی، جانشین مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان هم با بیان اینکه در بحث مهدویت موسسات فرهنگی زیادی کار می کنند، بیان کرد: شبکه سازی در فضای حقیقی و مجازی اتفاق نیفتاده بنابراین اصل اول در خصوص فضای مجازی است و حتماً باید یک کانون و مدیریتی در راستای فضای مجازی برای این کار انجام شود.

 

 

وی گفت: نکته مهم اینکه باید تبیین زیرساخت مهدویت را برای مردم مشخص کنیم و در این راستا نهضت های روشنگری فعال شوند که کار بسیار خوبی است.

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان و ریاست شورای مذکور و نیز حجت الاسلام مهدی عرب پور، دبیر این شورا سخنان جداگانه ای را بیان کردند که در بخش های جداگانه در خبرگزاری شبستان منتشر شد.

 

 

بر اساس گزارش شبستان؛ اعضای این شورا در استان فرمانده سپاه، معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیران کل سازمان تبلیغات اسلامی، ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، صداوسیما، آموزش و پرورش، مسول نهاد رهبری در دانشگاه های استان و شهردار کرمان است.

 

کد خبر 1004359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha