سپردن مسئولیت های بزرگ به نورچشمی ها بدترین ظلم است

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه انسان در مسئولیت های خود نباید دچار بی تفاوتی و غفلت شود، گفت: به کارگیری انسان‌های نالایق و سپردن کارهای بزرگ به انسان‌های کوچک و نورچشمی یکی از بدترین ظلم‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۲۷ آذر) در جلسه درس اخلاق مدیران دستگاه های اجرایی با گرامیداشت یاد سردار حاج قاسم سلیمانی و دکتر فخری زاده، اظهار کرد: انسان در هر مسئولیتی شرط آن این است که دچار بی تفاوتی و غفلت نشود چرا که بدترین حالت غفلت است و نوعی مرگ محسوب می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اولین منزل برای موفقیت بیداری است، گفت: غفلت این است که انسان دچار خدافراموشی و خودفراموشی می شود بنابراین هیچ خدمتی بهتر از بیدار کردن نیست.

 

وی با اشاره به اینکه انسان بیدار راه خودش را که راه انسانیت است با نور علم می رود، افزود: گاهی علم از نوع علم حضوری است و خداوند در نظام خلقت او را آگاه آفریده  و ثابت است و نیاز به اثبات ندارد.

 

آیت الله عبادی ادامه داد: برخی ها که توجه به این قضیه نداشتند زحمات بی نتیجه و منفی داشتند و ایمانوئل کانت فیلسوف خردگرای آلمانی برای اثبات خودش استدلال می کند که من فکر می کنم پس هستم، وقتی می گوید من یعنی به خود من معتقد است؛ علم استدلالی پایه اش اولیات است و حالا او می خواهد آن را ثابت کند!

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: آنچه که از بیرون در این عالم است و انسان به آن علم پیدا می کند گاهی با استدلال است.

 

وی با بیان اینکه در این دنیا گاهی دچار غفلت می شویم که از کجا آمده ایم و به کجا می رویم، تصریح کرد: بسیاری از درک های معنوی ما که در این عالم است و براساس آنها قائل به ارزش ها و ضدارزش ها و نقص و کمال و حب و بغض هستیم در این دنیا به ما ثمر و نتیجه ای نمی دهد.

 

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه آفرینش این ارزش ها در این عالم برای این عالم نیست، افزود: دنیا رحمی برای تولد به آخرت است و در واقع دنیا بدون آخرت بی معنا است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ارزش های اصیل در عالم آخرت معنا می شود، ادامه داد: انسان هوشیار و بیدار  هرگز دروغ نمی‌گوید و ارزش‌ها را زیر پا نمی‌گذارد و هر کاری انجام می دهد برای آخرت است اما کسی که آخرت را فراموش کرده از هر دری وارد می‌شود تا به خواسته های خود برسد و هیچ تعهدی ندارد.

 

وی با بیان اینکه انسان بیدار همواره باید توجه داشته باشد که برای عالمی خلق شده که هرگز از بین رفتنی نیست، گفت: انسان بعد از مرگ حیاتی مستقل دارد و روح انسان همواره زنده است.

 

آیت الله عبادی با تآکید بر اینکه در رؤیای صادقه روح انسان از جسم جدا شده و برای لحظه‌ای در عالمی دیگر سیر می‌کند، افزود: با تفکر مادی و فیزیکی، وجود عالمی دیگر معنا نمی‌دهد، چراکه افرادی با تفکرات مادی خیالاتی می بافند که خود و دیگران را گول می‌زنند اغوای بدتر از شیطان است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: روح، حقیقت انسان و کمالات آن در ارزش‌ها است، به نحوی که هر چه به جاده فطرت، عقل و دین نزدیک شویم به ارزش والای انسانی پی خواهیم برد.

 

وی در ادامه ریشه تمام بدکاری‌ها را غفلت، بی توجهی به خود و عالم هستی دانست و عنوان کرد: کشور های غربی و آمریکا که به عنوان شیطان بزرگ نام برده می شود،  به حق کشی، انسان کشی و نیرنگ مشغول است و وقتی به کل جامعه بشریت تسلط پیدا کند، شرایط همین غفلت می‌شود.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه باید در مدیریت‌ها، ارزش‌های انقلاب پیاده شود، گفت: به کارگیری انسان‌های نالایق بر دوش مردم و سپردن کارهای بزرگ به انسان‌های کوچک و نورچشمی یکی از بدترین ظلم‌ها است.

 

وی در پایان بیان کرد: کسی که اساس ظلم و سنت سیئه‌ای را ایجاد کند، در تمام گناهانی که بر او بار شود، شریک است.

 

کد خبر 1004739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha