بازسازی عتبات عالیات وسیله‌ای برای ابراز محبت عاشقان اهل بیت(ع) است

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، بازسازی عتبات عالیات به ویژه بازسازی ایوان طلا حرم امام علی(ع) را وسیله‌ای برای ابراز محبت عاشقان اهل بیت(ع) دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز، آیت‌الله دکتر محسن حیدری، نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز، در بازدید از ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، گفت: بازسازی عتبات عالیات، به ویژه بازسازی ایوان طلا حرم امام علی(ع) وسیله‌ای برای ابراز محبت عاشقان اهل بیت(ع) می باشد و بازسازی این مکان‌های متبرکه همواره بر عهده شیعان به ویژه ایرانیان بوده است.

 

وی با بیان اینکه نافع‌ترین کارها، کارهایی است که به اهل‌بیت(ع) تقدیم شده و هر فرد به هر طریقی که می‌تواند باید برای بازسازی عتبات عالیات کمک کند، ادامه داد: برخی با قلم، برخی با پول و برخی با زبان می‌توانند در این راه کمک کنند.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون یک‌سوم از ایوان حرم مطهر حضرت علی‌(ع) طلاکاری شده و در آینده این پروژه به همت خیرین خوزستانی، به‌ویژه بانوان پیشرفت بیشتری خواهد کرد، افزود: بانوانی که دوستدار اهل‌بیت(ع) هستند و می‌خواهند برای آخرت خود توشه‌ای داشته باشند می‌توانند طلاهای خود را در این راه تقدیم کنند.

 

آیت الله حیدری، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مسئولان و دست اندرکاران این ستاد، این تلاش ها را در راستای تعظیم شعائر الهی دانست و اضافه کرد: بازسازی ایوان حرم امام علی(ع) توفیق بزرگ الهی برای ملت ایران به خصوص مردم ولایتمدار خوزستان است.

 

وی بیان کرد: بحمدالله افرادی که در این ستاد کار می کنند همگی افرادی مؤمن و متدین هستند و این ستاد زیر نظر رهبری و نمایندگان معظم له به تلاش های خود برای بازسازی عتبات مشغول است و مردم خوزستان هم تاکنون کمک های قابل توجهی در این راستا داشته اند.

 

حجت‌الاسلام‌ سیدمحمود موسوی، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، نیز در این مراسم اذعان داشت: ‌روند مرمت و بازسازی ایوان طلا حرم امام علی(ع) توسط ستاد بازسازی عتبات کل کشور انجام می‌شود، ولی تأمین هزینه‌های این طرح بر عهده استان خوزستان است.

 

وی تأکید کرد: این ایوان 500 مترمربع مساحت دارد که برای بازسازی آن 250 کیلوگرم طلا نیاز است و از اوایل آذر کار بازسازی آغاز شده و تا به حال 17 کیلوگرم طلا و دو میلیارد و 300 میلیون تومان وجه نقد به کشور عراق فرستاده شده، با این مقدار پول تا به حال یک‌سوم ایوان، طلاکاری شده است.

 

حجت الاسلام موسوی، با بیان اینکه تمام این مبلغ توسط خیرین اهدا شده و هیچ مبلغی از دولت دریافت نشده است، عنوان کرد:. 24 ستاد در شهرهای مختلف استان فعالیت دارند و به شهروندان اطلاع‌رسانی می‌کنند تا هزینه بازسازی تأمین شود؛ هزینه نهایی مورد نیاز 12 میلیارد تومان است.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از سه هزار نفر در استان به عنوان نماینده دریافت نذورات مردمی انتخاب شده‌اند و همه این افراد امین مردم هستند، توضیح داد: ایوان طلای حرم امام علی (ع) 12 هزار خشت دارد که هر خشت به مبلغ یک‌میلیون تومان به خیرین فروخته می‌شود و تاکنون 600 خشت توسط خیرین خوزستانی خریداری شده است.

 

شهریار نوروزی، جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان، نیز در گزارشی از اقدامات ستادی، یاد آور شد: تاکنون تعداد24 ستاد در شهرستان ها و پنج ستاد در شرکت ها و ادارات راه اندازی شده و تعداد سه هزار و 500 نفر نماینده نذوراتی در سطح محلات و ادارات و مساجد تعیین و به کارگیری شده است.

 

وی میزان کمک های نقدی جمع آوری شده را بیش از دو میلیارد 300 میلیون تومان و طلاجات اهدایی را هم بیش از 17 کیلو عنوان کرد و اظهار داشت: علاوه بر کمک های نقدی و طلاجات تاکنون مقادیر زیادی مصالح شامل سیمان، میلگرد، آهن آلات برای بازسازی سایر حرم های ائمه جمع آوری و به عتبات ارسال شده است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 100474

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha