کارخانه نوآوری مشهد با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان افتتاح می شود

حیدری گفت:کارخانه نوآوری مشهد که عملیات اجرایی آن با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان آغاز شده و ظرف چند روز آینده افتتاح می‌شود، این کارخانه نوآوری را بستر بسیار خوبی برای استارتاپ ‌ها و فعالیت‌های خلاقانه و نوآورانه شهر مشهد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد رضا حیدری» امروز( ۲۷ آذر) در مراسم ویدئوکنفرانس بهره‌برداری از پارکینگ هوشمند اظهارکرد: با تلاش‌های شورای پنجم شهر مشهد، شهردار پرتلاش و پرسنل و مدیران خدوم شهرداری، دستگاه‌های مختلف اجرایی و استانداران ادوار مختلف، در این دوره روند توسعه و عمران شهر مشهد شرایط بسیار پررونقی را تجربه می‌کند.

 

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه مدیریت شهری مشهد در زمان دولت دوازدهم، از شهریور ۱۳۹۶ تاکنون، ۳۴ هزار میلیارد تومان منابع مالی تامین کرده که در بین کلانشهرهای کشور کم‌نظیر است، گفت: بسیار خرسندیم که اعلام کنیم، تا پایان این دوره، ۲۷ هزار میلیارد تومان پروژه در مشهدمقدس به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

وی ادامه داد: تاکنون ۱۱ هزار میلیارد تومان از این پروژه ها مورد بهره‌برداری قرار گرفته، ۲۲۰۰ میلیارد تومان از این پروژه‌ها تا پایان سال دراختیار عموم قرار می‌گیرد و مابقی نیز در ۶ ماهه نخست سال آینده به سرانجام می‌رسند.

 

حیدری از فعال بودن ۵۰ پروژه در حوزه‌های مختلف اعم از حمل‌ونقل، خدمات‌شهری، فضای سبز و فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر مشهد خبرداد و افزود: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به تقاطع چهارسطحی آزادگان و همچنین پارکینگ زیرسطحی آزادی اشاره کرد که عملیات اجرایی هر دو با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان درحال انجام است؛ پارکینگ تقاطع آزادگان در ۲۲ بهمن‌ماه و پارکینگ آزادی نیز طی یک ماه آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

 

رئیس شورای شهر مشهد در ادامه با اشاره به پروژه تقاطع مصلی که با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان درحال انجام است، این پروژه را ارتباط‌دهنده و متصل‌کننده حاشیه به متن شهر دانست. حیدری خاطرنشان کرد: حفر تونل خط ۳ و سه ایستگاه منتهی به حرم مطهر رضوی، آغاز عملیات حفاری خط ۴ مترو با اعتبار بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان و احداث دوربرگردان‌های مختلف از پروژه‌های فعال حوزه حمل‌ونقل هستند.

 

وی با اشاره به استقرار ۳۰ دفتر تسهیلگری پیرو سیاست و برنامه تدوین شده از سوی دولت برای بافت‌های فرسوده، گفت: خوشبختانه به برکت فعالیت این دفاتر و همچنین مصوبات و بسته‌های تشویقی شورای شهر برای نوسازی و بهسازی محلات هدف بازآفرینی شاهد حرکت و جنبش خوبی در این نقاط هستیم.

 

حیدری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به کارخانه نوآوری مشهد پرداخت که عملیات اجرایی آن با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان آغاز شده و ظرف چندروز آینده افتتاح می‌شود که کارخانه نوآوری را بستر بسیار خوبی برای استارتاپ‌ها و فعالیت‌های خلاقانه و نوآورانه شهر مشهد است.

 

رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به بهره‌برداری از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس با اعتبار ۲۰۰ میلیاردتومان، گفت: پارکینگ چندسطحی مجد نیز که امروز شاهد افتتاح آن هستیم، محصول و ثمره بازسازی بافت فرسوده مجد است که در ۳۳ هزار مترمربع، ۱۰۷۰ جای پارک پیش‌بینی شده است.

 

وی افزود: نوسازی ۴۹۲ دستگاه تاکسی نیز با حمایت شهرداری و مشارکت تاکسیرانان صورت گرفته است؛ از دیگر اتفاقات خوب امروز که در حوزه حمل‌ونقل مشهد شاهدیم، بهره‌برداری از ۴۰۰ دوچرخه اشتراکی است، امیدواریم با همراهی و همکاری دولت و هم افزایی که خوشبختانه در مشهد به برکت الطاف امام ‎رضا(ع) داریم، این پروژه‌ها تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری برسد و برگ زیرینی در حوزه توسعه و عمران شهری رقم بخورد.

کد خبر 1004754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha