برگزاری مراسم «یلدای مهدوی» در مسجد زاغرام تفرش

شعبانی از برگزاری مراسم «یلدای مهدوی» به همت کانون بقیه الله با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد.

«ابراهیم شعبانی» با اشاره به نزدیکی به شب یلدا و اهمیت این شب به عنوان یکی از نمادهای فرهنگی و آئینی ملت ایران، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: فرهنگ سازی در راستای مناسبت های مختلف ملی، مذهبی و آئینی امری ضروری است و این مناسبت ها باید در راستای تبیین فرهنگ دینی و ارزش های معنوی انجام شود.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری بقیه الله مسجد زاغرام تفرش با اشاره به برگزاری مراسم «یلدای مهدوی» افزود: این برنامه همراه با توزیع «رزق معنوی با عنوان ، با امام زمان قول می دهم که»  با حضور اعضای کانون و نمازگزاران با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه رزق معنوی شامل بسته های هدیه که در آن انار به همراه برگه ای که در آن هر فرد به امام زمان خود قولی می دهم بود افزود: بر روی هر یک از کاغذها پیامی مبنی به یک قول که افرا به امام زمان می دهند مانند به «امام زمان خود قول می دهم که دروغ نگویم» چاپ شده و در اختیار حضار قرار گرفت.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری بقیه الله مسجد زاغرام تفرش با اشاره به اینکه برگزاری مراسم سه شنبه های مهدوی از برنامه های همیشگی این کانون است و هر هفته برگزار می شود، ادامه داد: این برنامه به صورت مناسبتی و در هفته متناسب با برنامه ها و مناسبت آن هفته برگزار می شود.

 

شعبانی موضوع اصلی این برنامه را آشنایی افراد به ویژه نسل جوان و نوجوان با زندگی حضرت ولی عصر(عج)، علائم ظهور، آخر الزمان، بیان کرامات و فضائل حضرت و ...  دانست و بیان کرد: این برنامه توسط امام جماعت مسجد، حجت الاسلام حاج علی حکیمی برگزار می شود و خوشبختانه با استقبال گسترده به ویژه از سوی جوانان و نوجوانان روبرو است.

برگزاری کارگاه آنلاین «معنای زندگی چیست؟»

مسئول کانون فرهنگی هنری بقیه الله مسجد زاغرام تفرش در ادامه از برگزاری کارگاه آنلاین «معنای زندگی چیست؟» نیز خبر داد و گفت: این کارگاه آنلاین گفتگوی فرهنگی به منظور اصلاح سبک زندگی است.

 

وی با اشاره به ایام کرونا و لغو فعالیت های فیزیکی افزود: در این ایام بسیاری از برنامه ها با بهره گیری از فضای مجازی برگزار می شود و ما در صدد هستیم با برگزاری این دوره های آموزشی و کارگاه ها از قرنطینه کرونایی فرصتی برای تحول شخصی بسازیم.

 

شعبانی خاطر نشان کرد: مدرس این کارگاه آموزشی سید مهدی سیدی، پژوهشگر و نویسنده فعال فرهنگی رسانه است و این دومین کارگاهی است که با استقبال گسترده از سوی اعضای کانون و دیگر افراد برگزار می شود.

کد خبر 1004758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha