مناسب‌سازی مطالبه به حق معلولان است

توفیقی با بیان اینکه عدم مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی مانع از حضور معلولان، جانبازان و سالمندان در اجتماع می‌شود گفت: مناسب‌سازی مطالبه به حق معلولان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «داوود توفیقی» امروز(پنجشنبه، 27آذر) در جلسه مناسب‌سازی معابر که در محل فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: یکی از مهمترین نیازهای معلولان، انجام فعالیت‌های روزمره همانند افراد عادی است که این مهم در سایه مناسب‌سازی معابر و ورودی ادارات میسر می‌شود.

 

معاون عمرانی فرماندار صومعه‌سرا بر لزوم مناسب‌سازی معابر شهری و اماکن عمومی تاکید کرد و افزود: مناسب‌سازی معابر عمومی ابتدایی‌ترین حق معلولان است.

 

وی با بیان اینکه عدم مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی مانع از حضور معلولان، جانبازان و سالمندان در اجتماع می‌شود گفت: مناسب‌سازی مطالبه به حق معلولان است.

 

توفیقی با بیان اینکه ادارات دولتی باید به مساله مناسب‌سازی اهمیت بیشتری بدهند و مسیر مناسب برای تردد معلولین در نظر بگیرند تصریح کرد: لازم است وقت بیشتری در راستای خدمات‌رسانی به این قشر بگذاریم، چرا که این افراد از حقوق شهروندی برخوردارند.

 

معاون عمرانی فرماندار صومعه‌سرا با اشاره به اینکه معلولان به عنوان بخشی از جمعیت کشور باید از حقوق شهروندی برخوردار باشند بیان کرد: در راستای اجرای حقوق شهروندی و گسترش عدالت اجتماعی برای آحاد جامعه تمام ادارات موظفند اقدامات لازم در زمینه مناسب‌سازی را انجام دهند.

 

وی با بیان اینکه مناسب‌سازی معابر عمومی باید از استانداردهای لازم برخوردار باشد و دستگاه‌های اجرایی موظفند موانع موجود در زمینه مناسب سازی را رفع کنند خاطرنشان کرد: جلسات مناسب‌سازی به صورت مستمر در شهرستان ها برگزار می‌شود و مصوبات جلسه به صورت جدی پی گیری شود.

کد خبر 1004779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha