بزرگترین پارکینگ هوشمند زیرسطحی کشور در مشهد افتتاح شد

با حضور ویدئو کنفرانسی حجت الاسلام «حسن روحانی» رئیس جمهور، «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور، «محمدصادق معتمدیان» استاندار خراسان رضوی، «محمدرضا کلایی» شهردار مشهد و مدیران شهری، پارکینگ هوشمند زیر سطحی مجد در مشهد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، امروز (۲۷ آذر) در مراسمی با حضور ویدئو کنفرانسی حجت الاسلام «حسن روحانی» رئیس جمهور، «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور، «محمدصادق معتمدیان» استاندار خراسان رضوی، «محمدرضا کلایی» شهردار مشهد و مدیران شهری، پارکینگ هوشمند زیر سطحی مجد در مشهد به بهره‌برداری رسید.

 

پارکینگ هوشمند «مجد» با ظرفیت هزار و ۱۰۰ دستگاه خودرو در حدفاصل چهار راه شهید کریمی و چهار راه مجد کلانشهر مشهد در سه طبقه زیرسطح زمین و ۳۳ هزار متر مربع فضا با ۲ هزار میلیارد ریال هزینه ساخته شده‌ است.

 

پارکینگ مجد بزرگترین پارکینگ زیر سطحی کشور است. در احداث این پارکینگ سعی بر این بوده که این پارکینگ به عنوان هوشمندترین پارکینگ کشور ایجاد شود، برای اولین بار نظارت تصویری و هوشمندسازی در این پارکینگ اجرا شده است. سیستمی در این پارکینگ به کار برده شده که شماره پلاک خودرو را برداشت کرده و به صورت کامل با هوش مصنوعی مدیریت پارکینگ را انجام می‌دهد.

 

ثبت پلاک خودروها، نوع ماشین و زمان ورود و خروج خودرو بدون دخالت نیروی انسانی انجام می‌شود، علاوه بر سنسورهای نظارت تصویری، سنسورهای دود، اکسیژن و دما بر روی این دستگاه تنظیم شده است توسط دوربین‌های موجود در این دستگاه فضای پارکینگ چک شده و برای آن انسان، موتور، خودرو و اشیا قابل تشخیص است.

 

گفتنی است، این سیستم به طور کامل و با هوش مصنوعی، اشیاء معرفی شده را بررسی می‌کند و اگر انسانی بیش از زمان خاصی در کنار خودرویی توقف کند این دستگاه واکنش نشان داده و هشدار خواهد داد. لازم به ذکر است، در این مراسم همچنین از ۳۱ دستگاه اتوبوس نوسازی شده با ۹۳۰ میلیارد ریال، ۱۷۰ دستگاه مینی‌بوس با هزار و ۱۴۵ میلیارد ریال و ۴٠۵ دستگاه تاکسی با ۴۱۶ میلیارد ریال اعتبار نیز رونمایی شد.

کد خبر 1004789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha