دورهمی ها بستری برای افزایش شیوع کرونا

صداقت گفت: دورهمی ها مثل شب یلدا می تواند بستری برای شیوع مجدد ویروس کرونا باشد و این مهم موجب می شود گلستان با پیک جدیدی از این بیماری رو به رو شود.

«سید مهدی صداقت» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: با توجه به رفتارهایی که وجود دارد ممکن است بار دیگر شاهد پیک جدید کرونا در استان گلستان باشیم.

 

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی تأکید کرد و گفت: شانس انتقال کرونا از طریق تنفس و حرف زدن بسیار زیاد است لذا استفاده از ماسک جایگاه بیشتری نسبت به ضدعفونی دارد.

 

صداقت بیان کرد: وقتی احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق تنفس وجود دارد عدم توجه به فاصله اجتماعی می تواند باعث شیوع بیشتر این ویروس شود.

 

وی یادآور شد: دورهمی های شب یلدا می تواند زمینه ساز شیوع ویروس کرونا باشد و توصیه ما این است که این دورهمی ها اتفاق نیفتد و اگر هم قصد برگزاری این دورهمی را دارند حتماً یک دورهمی با تعداد محدود افراد خانواده برگزار کنند.

 

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان خاطرنشان کرد: بسیاری از افرادی که مبتلا به کرونا هستند شاید ناقل و یا بدون علائم باشند و ممکن است در یک جمع افراد دیگر را مبتلا کنند لذا حفظ فاصله اجتماعی و پرهیز از هر گونه تجمع ضروری است.

 

صداقت تأکید کرد: از زمانی که واکسن کرونا توزیع شود شانس بیشتری برای کنترل بیماران خواهیم داشت ولی مردم تا آن زمان باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام داشته باشند.

کد خبر 1004796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha