نماز جمعه در سه پایگاه خراسان جنوبی اقامه می‌شود

امینی گفت: به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا نماز جمعه ۲۸ آذرماه از مجموع ۲۶ پایگاه فقط در سه پایگاه خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

«ابوالفضل امینی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند گفت: نماز جمعه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی فردا  جمعه (۲۸ آذر) در سه نقطه از ۲۶ پایگاه نماز جمعه این استان اقامه خواهد شد.

 

مسئول ستادهای نماز جمعه استان خراسان جنوبی بیان کرد: در همین راستا نمازجمعه این هفته در شهرهای خوسف، اسدیه و قهستان با وضعیت زرد (متوسط خطر) برگزار می شود.

 

امینی افزود: با توجه به وضعیت بیماری کرونا و برای حفظ سلامتی مردم نماز جمعه در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی(پرخطر) استان شامل بیرجند، قاینات، زیرکوه، بشرویه، نهبندان، سرایان، طبس و فردوس اقامه نمی شود.

 

وی با تأکید بر اینکه استفاده از ماسک برای حضور در نماز جمعه اجباری است، بیان کرد: از همه مردم شریف استان خواهشمندیم ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک، حتی الامکان از منزل خارج نشوند و ترددهای غیرضروری را تعطیل کنند.

 

موارد بستری و فوت ناشی از بیماری کووید ۱۹ در آذر ماه و پس از اعمال محدودیت‌های جامع کاهش یافته است و اکنون از ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و ۲ شهرستان در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند.

کد خبر 1004798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha