تولید ۱۰ هزار کیلوگرم عسل در سربیشه

جوادی از تولید ۱۰ هزار و ۱۹۲ کیلوگرم عسل از ۲ هزار و ۱۳۴ کلونی در شهرستان سربیشه خبر داد.

«مریم جوادی بایگی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند تعداد کلونی های عسل شهرستان سربیشه را 2 هزار و 134 کلنی اعلام کرد و گفت: این شهرستان دارای 34 پرورش دهنده زنبور عسل است.

 

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه افزود: از این تعداد کلونی در سال جاری 10 هزار و 192 کیلوگرم عسل، 11 هزار و 430گرم ژل رویال و 216 کیلوگرم گرده تولید شده است.

 

وی با بیان اینکه بیشتر کلونی ها در اطراف شهر مود مستقر هستند، گفت: سال گذشته در این شهرستان 30 پرورش دهنده زنبور عسل با هزارو 112 کلونی فعالیت داشت که از این تعداد کلونی 5 هزار و 8 کیلوگرم عسل، 25 کیلوگرم گرده، هزار و 866 گرم ژل رویال و 131 کیلوگرم موم تولید شده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه افزود: زنبور عسل علاوه بر خواص بی‌نظیری که در درمان بیماری‌ها داشته، هزینه کمی هم برای نگهداری دارد و این موضوع موجب شده بسیاری از افراد جویای کار به سمت پرورش زنبور عسل تولید و فروش عسل با کمترین هزینه و سود بالا بروند.

 

جوادی در خصوص کوچ زنبورهای عسل کلونی داران شهرستان سربیشه اظهار کرد: کلونی داران شهرستان زنبورهای خود را خیلی جابه جا نکرده و کوچ نمی دهند و افراد کمی در این زمینه زنبورهای خود را به بندر عباس و برخی به شیراز می برند.

 

وی یادآورشد: صنعت زنبورداری با ارزش افزوده بالا و تولید محصولاتی چون ژل رویال و زهر زنبور یکی از ظرفیت های اقتصاد مقاومتی است.

کد خبر 1004830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha