اتصال راه آهن شلمچه به بصره/ به فکر فرودگاه جدید در اهواز نیستیم

اسلامی با اشاره به طرح توسعه فرودگاه فعلی اهواز گفت: ما به فکر فرودگاه جدید در اهواز نیستیم و ارتقای سطح فرودگاه و نصب سیستم‌های جدید آن، فرودگاه اهواز را به فرودگاهی در خور شان مردم می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمد اسلامی» صبح امروز (پنج شنبه ۲۷ آذر) در مراسم افتتاح پروژه‌های فرودگاه بین‌المللی اهواز، با اشاره به طرح توسعه فرودگاه فعلی اهواز اظهار کرد: ما به فکر فرودگاه جدید در اهواز نیستیم و باید تلاش کنیم همه کارها را در همین فرودگاه انجام دهیم.

 

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بحث و مسائل مربوط به هوانیروز برای توسعه فرودگاه فعلی اهواز قابل حل است و در این زمینه توافقات لازم نیز توسط استاندار خوزستان حاصل شده است.

 

وی با اشاره به اینکه باید گام‌های بعدی برای تکمیل توسعه فرودگاه فعلی اهواز برداشته شود افزود: در دو سال گذشته، دید مجاز این فرودگاه یک هزار و ۲۰۰ متر بود اما اکنون در حال نزدیک شدن به ۶۰۰ متر است.

 

اسلامی با بیان اینکه ارتقای سطح فرودگاه و نصب سیستم‌های جدید آن، فرودگاه اهواز را به فرودگاهی در خور شان مردم می‌کند ادامه داد: باید مدیریت در فرودگاه شهید سلیمانی اهواز، زیبنده نام شهید سلیمانی باشد و بتوانیم در این فرودگاه، انقلابی‌تر کار کنیم و فرصت‌ها را از دست ندهیم.

 

وی با اشاره به اینکه هیچ‌گونه اختلاف دیدگاه و برداشتی با نمایندگان و مسئولان خوزستان نسبت به مسائل استان وجود ندارد اضافه کرد: باید تلاش شود که از منابع به صورت بهینه استفاده شود و در بستر زمان، منابع را به شکلی هزینه کنیم تا آثار آن برای مردم ملموس و قابل مشاهده باشد.

 

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: تا پایان دولت حداقل ۲۰۰ کیلومتر به بزرگراه‌ها و حدود ۵۰۰ کلیومتر راه روستایی به راه‌های استان خوزستان افزوده خواهد شد.

 

وی در خصوص موضوع ریلی خوزستان بیان کرد: اخیرا توافقاتی با دولت عراق داشته‌ایم تا راه آهن شلمچه را به بصره متصل کنیم که این طرح آماده کلنگ‌زنی است و سرمایه‌گذار و پیمانکار آن نیز مشخص شده است.

 

اسلامی عنوان کرد: امیدواریم با تعامل یکپارچه‌ای که وجود دارد، بتوانیم این پروژه را آغاز کنیم زیرا این طرح، یکی از پروژه‌های مهم استان خوزستان است.

 

وی مهمترین نیاز خوزستان در شهرها را بحث جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی دانست و یاد آور شد: در این خصوص باید اجازه دهیم که شرکت فاضلاب کار خود را انجام دهد؛ باز کردن دریچه فاضلاب باعث می‌شود آب باران از آن عبور و برای مردم گرفتاری درست کند و به آنچه در خصوص بحث بازآفرینی شهری برای اهواز، آبادان و خرمشهر قول داده‌ایم که نیز عمل خواهیم کرد.

 

کد خبر 1004881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha