بزرگترین کرامت برای انسان کسب رضایت الهی در انجام اعمال صالح است

آیت‌الله جاودان گفت: کرامت تنها اطلاع پیدا کردن از غیب نیست بلکه بزرگترین کرامت برای انسان کسب رضایت الهی در انجام اعمال صالح است.

به گزارش خبرنگار  قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت الله «محمدعلی جاودان»، شامگاه چهارشنبه در جلسه درس اخلاق که در حسینیه شیخ مرتض زاهد برگزار شد، گفت: برخی افراد مومن آرزوهای معنوی دارند که برای رسیدن به آن برخی اعمال را انجام می‌دهند.

این استاد اخلاق افزود: انسان برای رسیدن به آرزوهای معنوی باید اهل مداومت در انجام دستورات الهی و اعمال صالح باشد،  خداوند آنچه را که از معنویت به انسان عطا می‌کند همه بر اساس تفضل و رحمت است.
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه آنچه نزد خداوند محبوب است ترک محرمات و انجام واجبات است، عنوان کرد: کرامت تنها اطلاع پیدا کردن از غیب نیست بلکه بزرگترین کرامت برای انسان کسب رضایت الهی در انجام اعمال صالح است. 

 

آیت الله جاودان با استناد به آیاتی از قرآن کریم، ابراز کرد: طبق آیات قرآن کریم بلعم باعورا کسی بود که خداوند آیات خود را به عطا کرده بود اما او با گناه از این عطای الهی محروم شد، بنابراین گناه سبب می‌شود که انسان از کرامات الهی محروم شود.
وی با اشاره به فرمایشی از آیت‌الله حق‌شناس(ره) اظهار کرد: انسان برای رسیدن به سعادت و کرامت باید سعی و تلاشی شایسته برای آخرت داشته باشد، همچون یهودی‌ها تصور نکنید که بدون سعی و تلاش در انجام اعمال صالح خداوند بهشت را فقط برای شما خلق کرده است.
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مومنان حقیقی اهل قرائت و تدبر در قرآن هستند، عنوان کرد: طبق روایات رسیده به مومنان سفارش شده که حداقل روزی یک حزب قرآن مطالعه کنند و به انجام تعقیبات بپردازند که به مراتب و درجاتی برسند و در این مسیراخلاص داشته باشند.


آیت الله جاودان با اشاره به اهمیت حق‌الناس نزد خداوند، عنوان کرد: حق‌الناس نزد خداوند آنقدر اهمیت دارد که هر کس حق دیگری را ضایع کرده باشد در دنیا جبران نکند در آخرت خداوند از آن گذشت نمی‌کند.
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مومن حقیقی همواره بر اعمال و رفتار خود مراقبت دارد که برخلاف دستورات الهی نباشد، گفت: بدرفتاری مرد با همسر و فرزندان مظلوم در خانواده روز قیامت دقیق محاسبه می‌شود بنابراین درباره حق‌الناس بسیار مراقب باشیم.
وی با بیان اینکه مومنان برای رسیدن به مراتب عالی معنوی زحمت می‌کشند، خاطرنشان کرد: در انجام اعمال صالح و کسب مراتب معنوی انسان نباید دچار عجب و غرور شود چراکه سبب سقوط او خواهد شد.

کد خبر 1004911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha