بانوان خراسان شمالی از سوادآموزی استقبال خوبی کردند

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت: بانوان خراسان شمالی از سوادآموزی استقبال خوبی کردند.

«ملیحه یغمایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: نرخ باسوادی زنان در این استان ۹۳.۶ درصد است که این نشان از اقبال خوب زنان این خطه به آموختن سواد و ارتقای دانش خود دارد.

 

مدیرکل دفترامور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی بیان کرد: از این درصد باسوادی زنان استان بیش از ۶۰ درصد مربوط به حوزه شهری و مابقی مربوط به حوزه روستایی و عشایری است که بر اساس هدف گذاری صورت گرفته تا بهمن امسال قرار است باسوادی استان به ۱۰۰ درصد برسد.

 

یغمایی با بیان اینکه درصد و جمعیت باسواد زنان استان بیشتر از مردان است، خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید گام های خوب و ارزنده ای برای سوادآموزی برداشته شده که در مقایسه با پیش از آن بسیار چشمگیر بوده است و موجب ایجاد رغبت در بی سوادان برای سوادآموزی شده است.

 

وی در خصوص وضعیت باسوادی در شهرستان شیروان، تصریح کرد: اینک نرخ باسوادی زنان در این شهرستان ۹۰.۱۳ درصد و درصد باسوادی کل شهرستان (زن و مرد) ۹۵.۳۴ درصد است.

 

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی عنوان کرد: امسال در بحث اقدام سوادآموزی،  شیروان رتبه چهارم استان را کسب کرد که قرار شد سهم این شهرستان دو برابر شود که این سهمیه هزار و ۹۳۰ نفر تعیین شده و تاکنون یک سوم کار محقق شده، یعنی ۳۰ درصد آن انجام شده است.

 

یغمایی ادامه داد: از ابتدای امسال ۵۶۷ نفر سوادآموز در شهرستان شیروان جذب شده اند که این رقم معادل ۲۹.۵ درصد از سهمیه شهرستان در گروه ۵۵-۱۰ سال است و تاکنون ۲۷ درصد کار سوادآموزی هدفگذاری شده در سال جاری در این شهرستان عملیاتی شده است.

 

بر اساس آمار سرشماری سال ۹۵، در خراسان شمالی، ۹۲.۸۵ درصد از افراد ۱۰ تا ۴۹ سال باسواد هستند که این رقم در کشور ۹۴.۷ درصد است.

کد خبر 1004912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha