تن دادن به حاکمیت قانون فصل الخطاب است

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه تن دادن به قانون و حاکمیت قانون فصل الخطاب است، گفت: چرا برخی از مسئولان، قانونی را که از شورای نگهبان می گذرد و تایید می شود را تمکین نمی کنند.

حجت الاسلام «محمد حسین مدبر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به اینکه گاهی انسان در زمین شیطان بازی می کند اما خودش متوجه این حقیقیت نیست، گفت: اینها هستند که به جهل مرکب مبتلا می شوند و دیگر دردشان بی درمان است.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه هر چه که دیگران می گویند شما اشتباه می کنید آنها قبول نمی کنند و اشتباهشان را درست می بینند، افزود: یکی از علل این خطای راهبردی در دید، نگرش و بینش، حب و بغض های غیر الهی است.

 

وی با اشاره به اینکه انسانی که دنیا و دنیامداران، دشمنان خدا و مستکبران را دوست می دارد، عیب های آنان را نمی بیند بلکه عیب های آنان و خودش را حسن می پندارد، بیان کرد:‌ به تعبیر بزرگان دین «حُـبّ الشَّـیءِ یُعـمـی و یُـصِـمّ» وقتی که انسان نسبت به چیزی عشق و شیفتگی افراطی داشت کور و کر می‌شود و حقیقت را نه می بیند و نه می شنود.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه در دنیای سیاست هم بعضی دچار این خطای راهبردی می شوند و در زمین دشمن بازی می کنند اما فکر می کنند دارند در زمین خودی ایفای نقش می کنند، تاکید کرد:‌ سیاستمداران و مسئولان مراقب باشند که در زمین دشمن گام برندارند.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از هدف های دشمن بعد از ترور مرحوم شهید فخری زاده این بود که یک حرکت احساسی از روی عصبانیت در کشور انجام شود که الحمدلله مسئولین نظام در این دام نیفتادند، تصریح کرد: هدف دیگر دشمن که شکاف و اختلاف بین حاکمیت و قوا بود به نظر می رسد در حال محقق شدن است.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه روسای قوای سه گانه مراقب باشند در زمین دشمن ایفای نقش نکنند و در دام دشمن نیفتند، اذعان کرد: به تعبیر امام راحل تقوا برای همگان لازم است و برای مسئولان لازم تر پس کاری نکنند که خیانت به مردم باشد و آن را خدمت بینگارند.

 

وی با اشاره به اینکه تن دادن به قانون و حاکمیت قانون فصل الخطاب است، عنوان کرد: چرا برخی از مسئولان، قانونی را که از شورای نگهبان می گذرد و تایید می شود را تمکین نمی کنند؛ مانند قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها که که تمام مراحلش را طی کرده است اما بعضی روبه روی دنیا در میان خبرنگاران داخلی و خارجی به صراحت آن را رد می کنند.

 

حجت الاسلام مدبر با قدردانی از مجلس شورای اسلامی بابت تصویب این قانون، اظهار کرد: از آنها درخواست می کنیم مردانه بایستند و دیگران هم باید به قانون تمکین کنند چرا که قانون اساسی برای تمکین افراد ابزارهای کارآمدی در اختیار نمایندگان قرار داده است.

 

وی عنوان کرد: قردادی را امضا کردیم و بنا بود این قرارداد برد، برد باشد اما مردم دیدند هر چه که می گذرد جز باخت چیزی نصیب آنها نمی شود؛ طرف های مقابل تعهدات را زیر پا گذاشتند و بر تحریم ها افزودند و ما داوطلبانه فراتر از تعهدات انجام دادیم.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه مگر بنا نبود آنگونه که رئیس جمهوری گفت هم سانتریفیوژها و هم چرخ معیشت مردم بچرخد؛ اکنون کدامیک از این موارد در حال چرخیدن است، تصریح کرد: ما از نمایندگان حمایت می کنیم و از آنها درخواست داریم بر مصوبه خود بایستند و مردانه برای احقاق حق مردم پای بفشارند خداوند نیز آنها را یاری می کند.

 

کد خبر 1004920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha