حمایت از گروه‌های نمایش و تئاتر کانون‌های مساجد در طرح ملی «ایران قوی»

حجت‌الاسلام شکری با بیان اینکه گروه‌های نمایشی و آثارشان در حوزه تئاتر و نمایش در سامانه بچه‌های مسجد ثبت می‌شوند، گفت: از گروه‌های نمایش و تئاتر کانون‌های مساجد در طرح ملی «ایران قوی» حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، طرح ملی ایران قوی با ایجاد زمینه مشارکت و نقش‌آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تلاش می‌کند در تقویت مؤلفه‌های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد گام برمی‌دارد. این طرح مبتنی بر اقتضائات روز و قابلیت‌ها و مقدورات بومی، کارکردها و فعالیت‌های مبتکرانه کانون‌ها و استفاده هدفمند از ظرفیت رسانه و فناوری‌های نوین به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرا می شود. این طرح در قالب سه شبستان «فرهنگ»، « هنر» و « نوآوری» و 12 رواق نور، کتاب، دانش، همدلی، رسانه، سرود، فیلم، نمایش، ترنج، قلم، کارآفرینی، فن آوري اجرا می شود و در این میان برخی از استانها در این رشته ها به عنوان معین دیگر استانها شناخته شده اند. در رشته نمایش نیز استان البرز به عنوان معین استان ها فعالیت می کند.

 

حجت الاسلام«کاظم شکری» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه استان البرز معین کانون های مساجد سراسر کشور در رشته نمایش در طرح ملی «ایران قوی» است، اظهار کرد: در همین زمینه با اداره تبلیغات اسلامی استان البرز و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی جلسات به منظور تبادل نظر و هم اندیشی پیرامون روند برگزاری جشنواره تئاتر بچه های مسجد برگزار کرده ایم.

 

مدیر ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز بیان کرد: به کانون های مساجد سراسر کشور هم پیرامون روند ثبت گروه های نمایشی و  آثارشان در حوزه تئاتر و نمایش در سامانه بچه های مسجد اطلاع رسانی های لازم صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام شکری تصریح کرد: جشنواره تئاتر بچه های مسجد هم در آینده با همکاری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز برگزار می شود.ضمن اینکه در استان البرز مساجد و کانون های فرهنگی هنری که در حوزه سرود و نمایش ظرفیت برای اجرا دارند، دوره های آموزشی برگزار می شود و ما نیز در زمینه محتوا، آموزش، تجهیزات و فیلم نامه از آنها حمایت خواهیم داشت.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان البرز در حوزه نمایش از غنای قابل توجهی برخوردار است و در سال های گذشته نیز با همکاری حوزه هنری جشنواره تئاتر بچه های مسجد را برگزار کردیم، به همین جهت  استان البرز به عنوان استان معین رواق نمایش انتخاب شده و شناسایی گروه های فعال نمایش در مساجد و ارزیابی سطح فعالیت آنها را در دستور کار دارد.

 

کد خبر 1004964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha