۳ هزار  و ۴۸۶ نفر از فعالان حمل و نقل جاده ای تسهیلات کرونایی دریافت کرده اند

دلخواه با بیان اینکه شیوع کرونا موجب کاهش ۷۰ درصدی جابجایی مسافر نسبت به سنوات قبل در استان ایلام شده است، گفت: تعداد ۳ هزار ۴۸۶ نفر معادل ۸۳ درصد از فعالان بخش حمل و نقل جاده ای استان ایلام تسهیلات ۶ و ۱۲ میلیون تومانی دریافت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام، شامگاه پنجشنبه در نشست خبر با اصحاب رسانه استان ایلام در فضای مجازی، اظهار کرد: طرح زمستانی راهداری در سطح جاده های استان از ۲۲ آذرماه سال جاری آغاز شده که در این طرح ۳۲ گروه عملیاتی از عوامل به همراه تجهیزات و ماشین آلات تخصصی، به صورت شبانه روزی در جاده های ارتباطی استان آماده ارائه خدمت به مردم و رانندگان هستند.

 

« نورالله دلخواه» با بیان اینکه  یکی از اولویت های اساسی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز در طول راه های مواصلاتی استان است، ابراز کرد: این اداره کل برای حذف نقاط حادثه خیز به ۲ صورت امانی و پیمانی وارد عمل شده و از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۳ نقطه به صورت امانی حذف شده است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با بیان اینکه حذف و اصلاح ۲۴ مکان حادثه خیز نیز به صورت کشوری به راهداری ایلام ابلاغ شده است، ابراز کرد:  با برنامه ریزی های انجام شده ۲۴ نقطه حادثه خیز ابلاغی  در مدت ۵ سال رفع خواهد شد و تا کنون نیز ۸ نقطه از این نقاط حادثه خیز در استان ایلام حذف و اصلاح شده است.

 

وی با بیان اینکه در ۸  ماهه  سال جاری یک و نیم میلیون کالا در سطح این استان جابجا شده است، تصریح کرد: این میزان کالای جابجا شده توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای استان، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد رشد نشان می دهد.

 

دلخواه در ادامه با اشاره به ارائه تسهیلات کرونایی به رانندگان سیستم حمل و نقل بار و مسافر استان، گفت: تاکنون ۴ هزار و ۲۰۰ نفر از فعالان بخش حمل و نقل جاده‌ای شامل رانندگان و شرکت‌های مسافربری در سامانه کارا ثبت نام  کرده اند.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام  ابراز کرد: از این تعداد ۳ هزار ۴۸۶ نفر معادل ۸۳ درصد این افراد تسهیلات ۶ و ۱۲ میلیون تومانی دریافت کرده است،  این اداره کل با شیوع ویروس کروناه خدمات رسانی به ناوگان حمل و نقل استان را در دستور کار قرار داد و با همکاری سایر نهادها و دستگاه های خدمات رسان و حمایتی حدود ۵۰۰ بسته حمایتی بین این عزیزان توزیع شده است هر چند که این خدمات جوابگوی خسارات وارده به این عزیزان ناشی از شیوع کرونا نیست.

 

وی یادآور شد: تلاش شده است که از تمام توان و ظرفیت ها در راستای ارائه خدمات و حمایت به فعالان  رانندگان سیستم حمل و نقل جاده ای استان که در اثر شیوع کرونا دچار خسارات های فراوانی شده اند استفاده شود اما خسارت های ناشی از کرونا در بخش حمل و نقل بسیار زیاد است.

 

دلخواه بیان کرد: اگر جمعیت،وسعت استان ایلام  و تعداد خودروهای سنگین فعال در استان را در نطر بگیریم، به لحاظ تعداد مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین در استان مشکلی نداریم و در حال حاضر ۲ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در سطح استانی یکی در شهر آبدانان و یکی دیگر در شهر ایلام فعالیت دارند که علاوه بر ارائه خدمات به خودروهای سنگین استان، به خودرهای سنگین استان های همجوار نیز خدمات ارائه می دهند.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام  تصریح کرد: خسارت های ناشی از سیل به بخش حمل و نقل و راه های استان بیش از میزان تسهیلاتی بوده است که اختصاص پیدا کرده است اما با برنامه ریزی انجام شده، خوشبختانه  پیمانکاران در اجرای طرح های مربوط به سیل پای کار بوده اند و هم اکنون ۲ پروژه مرتبط با سیل بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و تلاش می شود که طرح های مربوط به سیل تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری برسند.

 

وی  یادآور شد: به دلیل شیوع کرونا و اعلام محدودیت ها و ممنوعیت های ابلاغی، ایلام همچون سایر استان های کشور با کاهش ۷۰ درصدی تردد مسافر همراه بود و این امر مهم سبب خسارت چشمگیری یه بخش ناوگان حمل و نقل شد.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام خاطرنشان کرد: ایلام همزمان با سایر استان های کشور کار هوشمند سازی جاده ها را به صورت آنلاین و بدون حضور فیزیکی و توسعه دوربین های تردد شمار نظارتی و ثبت تخلفات را در دستور کار قرار داده است.

 

دلخواه یادآور شد: در حال حاضر ۱۰۴ دوربین ثبت تخلفات در سطح راههای این استان فعال می باشد، تلاش می شود این میزان تا پایان سال آینده به ۱۳۸ دوربین افرایش یابد.

کد خبر 1004977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha