معارف الهی نقش اساسی در زندگی بشریت دارند

آیت الله حسینی گفت : نقش معارف الهی در جامعه و زندگی بشریت یک نقش اساسی بوده که اجرای این معارف و عمل به آنها، مورد تاکید انبیاء و اولیاء الهی است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، همزمان با چهارمین روز از هفته قرآن، نماز و عترت و در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج از برگزیدگان مسابقات قرآن، نماز و عترت مرحله کشوری آموزش و پرورش استان تجلیل به عمل آمد.

 

آیت الله «سید نصیر حسینی» در این آئین، گفت: خوشبختانه شاهد تحول عظیمی در حوزه قرآن و معارف دینی در سطح آموزش و پرورش استان هستیم که این برنامه تجلیل از دانش آموزانی که حائز رتبه های برتر کشوری در مسابقات قرآن و نماز و عترت شدند حاصل توجه و تلاش شبانه روزی مسئولین و دست اندرکاران آموزش و پرورش استان بوده و جای تقدیر و تشکر را دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: بشر و جامعه بشری اگر خالی از معارف دینی و معنویت شود، خسارات جبران ناپذیری به بار خواهد آمد.

 

وی نقش معارف الهی در جامعه و زندگی بشریت را یک نقش اساسی دانست که اجرای این معارف و عمل به آنها مورد تاکید انبیاء و اولیاء الهی است.

 

آیت الله حسینی اضافه کرد: آموزش و پرورش و فرهنگیان با توجه به رسالت خطیری که بر عهده دارند اگر در حوزه قرآن، نماز و عترت عملکرد نداشته باشند طبیعتاً رسالت خود را از دست داده اند و جامعه متضرر خواهد شد.

 

امام جمعه یاسوج گفت: این رشد و بالندگی که محصول تلاش عزیزان در آموزش و پرورش بوده، به برکت قرآن و لطف الهی انجام گرفته و خوشبختانه شاهد کسب رتبه های برتر کشوری هستیم که این روند باعث امیدواری برای دانش آموزان، اولیاء آنها و مردم استان کهگیلویه و بویراحمد است.

 

وی با اشاره به موفقیت های سال های پس از انقلاب، ادامه داد: این امیدواری در دوران قبل از نظام جمهوری اسلامی ایران وجود نداشته، به نوعی که احساس می‌کردیم انسان های کم ظرفیت و کم استعدادی هستیم و دچار سرکوب بودیم، ولی امروز می بینیم به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و جامعه قرآنی، استان ما در همه زمینه ها علمی، فرهنگی، قرآنی و دینی حرف برا گفتن دارند و در مسابقات مختلف در سطح ملی و بین المللی فرزندان ما همیشه خوب می‌درخشند.

 

آیت الله حسینی گفت: وقتی آموزش و پرورش استان ما در این عرصه زبانزد است و در رتبه های برتر قرار گرفته، نشان از ظرفیت، استعداد و انگیزه دانش آموزان ما و توجه ویژه مسئولین آموزش و پرورش به این امر می باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید تلاش کنیم این ظرفیت‌ها تقویت شوند و هر ساله شاهد شکوفایی استعدادهای درخشان در حوزه‌های قرآنی باشیم .

کد خبر 1004979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha